بررسی آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک چیست؟

آسانسورها یکی از کاربردی ترین سیستم ها در ساختمان های امروزی هستند که جابجایی افراد را در بین طبقات سهل و آسان میکنند. آسانسورها مدل های مختلفی دارند مانند آسانسور هیدرولیک، آسانسور کابلی و….. در این مقاله قصد داریم آسانسور هیدرولیک را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم. همچنین برای مشاوره کلیه خدمات نصب و سرویس آسانسور می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

سرویس آسانسور برای حرکت از پمپ فشار روغن و شیر صنعتی استفاده میکنند. این مساله موجب ایجاد مزایای زیادی از جمله افزایش راندمان میشود. آسانسورهای هیدرولیک دارای انواع مختلفی هستند که در محیط هایی ماند بیمارستان، باربری، خودروبری و مسافربری استفاده میشوند. این آسانسورها تحمل بار بین 300 تا 6000کیلوگرم (6 تن) را دارند.

مزایای استفاده از آسانسور هیدرولیک

خرابی کم

به دلیل اینکه آسانسورهای هیدرولیک با پمپ فشار روغن کار میکنند در طی زمان با خرابی کمتر در قطعات مواجه میشوند و عمر آن ها زیاد است.

اشغال فضای کم

این نوع از آسانسورها مانند آسانسورهای کابلی فضای زیادی را اشغال نمیکنند و قابلیت نصب در هر مکانی را دارند.

مقرون به صرفه

از نظر هزینه نیز آسانسورهای هیدرولیک بسیار مقرون به صرفه تر و هزینه سرویس و نگهداری آن ها نیز پایین تر است.

بهترین وسیله برای جابجایی وسایل سنگین

از آنجایی که آسانسورهای هیدرولیکی توانایی حمل بار سنگین را دارند بهترین گزینه برای حمل این نوع از ابرها هستند.

ایمن

امنیت آسانسورهای هیدرولیکی مثال زدنی است و به دلیل ساختار قطعات دارای ضریب امنیت بسیار بالایی هستند.

کم مصرف

یکی از ویژگی های آسانسورهای هیدرولیک این است که موقع پایین آمدن از نیروی برق استفاده نمیکنند. به همین دلیل در کاهش مصرف برق موثرند.

حرکت سریع و آرام

این نو از آسانسورها دارای حرکت سریع هستند. در عین حال جزو بی صداترین آسانسور ها نیز شناخته شده اند که موجب ایجاد آسایش برای افراد خواهند شد.

عدم نیاز به چاله عمیق

اگر در محیطی زندگی میکنید که به طور پیش فرض مکان نصب آسانسور برای آن تعبیه نشده است میتوانید از این آسانسور ها استفاده کنید زیرا نصب آن ها در محل نیازبه حفر چاله های عمیق ندارد.

عدم نیاز به موتور خانه

آسانسورهای هیدرولیک به این جهت مناسب خانه ها و آپارتمان های کوچک هستند زیرا نیازی به نصب موتورخانه ندارند. اگر قصد نصب و استفاده از آسانسور را دارید اما شرایط نصب موتورخانه برای شما فراهم نیست میتوانید از آسانسورهای هیدرولیکی بهره ببرید.

قابل استفاده با برق تک فاز

یکی از مشکلاتی که افراد در حین نصب آسانسور با آن روبرو میشوند برق سه فاز است زیرا برق سه فاز در تمام ساختمان ها موجود نیست. اگر ساختمان شما دارای برق تک فاز است و میخواهید از آسانسور استفاده کنید آسانسورهای هیدرولیکی برای شما مناسب اند.

نحوه کار آسانسورهای هیدرولیکی

نحوه کار آسانسورهای هیدرولیکی به این صورت است که به محض روشن شدن موتور شروع به چرخش میکند. در حین چرخش توانایی چرخاندن پمپ هیدرولیک را دارد. زیرا با چرخیدن پمپ هیدرولیک روغن موجود در داخل مخزن به طرف جک منتقل میشود.

در این زمان آسانسور به سمت بالا حرکت میکند و بعد از روشن شدن شیر برق روغن داخل مخزن به دون تانک تخلیه خواهد شد و در این هنگام دستگاه به سمت پایین حرکت میکند. لازم به ذکر است ساختار آسانسورهای هیدرولیکی به نحوی است که برای انعطاف پذیری بیشتر ازشیلنگ هایی استفاده میکنند که منعطف اند.

ابعاد آسانسورهای هیدرولیکی

ابعاد آسانسورهای هیدرولیکی بر اساس سفارش مشتریان تعیین میشود اما به ظور پیش فرض دارای ابعاد 1 متر در 1 متر هستند. تغییر ابعاد بر اساس نوع کاربرد و محل نصب است. زیرا قبل از نصب آسانسور کارشناسان به محل می آیند و تمام جوانب را بررسی میکنند.

اجزای آسانسورهای هیدرولیکی

آسانسورهای هیدرولیکی دارای انواع مختلفی هستند که معمولا قطعات ثابتی در بین آن ها مشترک است که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

تانک: تانک یکی از قطعات مهم آسانسور است که از اجزایی مانند پمپ، دریجه و مخزن تشکیل شده است. هر کدام از این قطعات در عملکرد صحیح دستگاه موثرند.

جک: جک موجب میشود که انتقال روغن به قطعه ای به نام پیستون به خوبی انجام شود.

پیستون: پیستون قطعه ای است که بر اثر فشار سیلندر به آن موجب حرکت آسانسور خواهد شد.

کنترل کننده: همانطور که از نام این قطعه پیداست کنترل کننده سرعت آسانسور است. این قطعه در کنار تانک قرار گرفته است.

کاربرد انواع آسانسور هیدرولیکی

آسانسورهای هیدرولیکی در انواع مختلف و نمونه های متفاوتی وجود دارند که باعث میشود کاربرد آن ها نیز تغییر کند. در هر مکانی از یکی از انواع آسانسورهای هیدرولیک استفاده میشود.

آسانسور هیدرولیک دونفره

آسانسورهای هیدرولیکی دو نفره مناسب برای منازل و ساختمان های دوبلکس می باشند و ابعاد بسیار کوچکی دارند. آسانسورهای دونفره نیاز به فضای بسیار کمی خواهند داشت و از امنیت بالایی برخوردارند.

آسانسور هیدرولیک رستورانی

این نوع از آسانسورها برای رستوران هایی که بیشتر از دو طبقه هستند کاربرد دارد و به وسیله آن ها غذا و بار در بین طبقات جابجا میشود.

آسانسور هیدرولیک مغازه

یکی از کاربردی ترین انواع آسانسور , آسانسورهای هیدرولیکی مغازه هستند که برای جابجایی افراد از آن ها استفاده میشود.

آسانسور هیدرولیک ویلچر بر

این از آسانسورها مناسب برای افرادی هستند که توانایی حرکت ندارند و از ویلچر استفاده میکنند. استفاده از ویلچر در هر مکانی امکان پذیر نیست به همین دلیل بسیاری از این افراد برای جابجایی در بین طبقات از آسانسور ویلچر بر استفاده میکنند.

آسانسور هیدرولیک فروشگاهی

از آنجایی که فروشگاه ها مساحت زیادی دارند میتوان از آسانسور هیدرولیکی فروشگاهی در این مناطق استفاده کرد.

آسانسور هیدرولیک ساده

این نوع از آسانسورها به دلیل قیمت پایینی که دارند جزو پرطرفدارترین آسانسورها محسوب میشوند و در بسیاری از مکان ها از آن ها استفاده میشود. آسانسور هیدرولیک در ساختمانهایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم ،یکی از بهترین انتخابهاست. 

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست. انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که اسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

نگارش:گروه فنی و مهندسی هیدرو فراز پارس

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیک


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
3 + 6 = ?

مقالات و مطالب