آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کند و نسبت به آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب کمتری دارد و تنها تفاوت آن در موتور یا نیروی محرک آن ها است.

در سیستم های هیدرولیک فشار روغن هیدرولیک نیروی لازم برای حرکت را فراهم می کند. در آسانسور هیدرولیک که با نیروی فشار روغن عمل می کند، قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود توسط جک (پیستون) بالا یا پایین برنده به همراه موتور تأمین کننده قدرت (پاوریونیت) تأمین می شود.

آسانسور هیدرولیک چیست؟

در آسانسور هیدرولیک به جای موتور آسانسور از جک استفاده می شود و به وسیله پمپاژ روغن هیدرولیک توسط قطعه ای به نام پاوریونیت به حرکت در میاید و باعث باز شدن استیج و افزایش طول جک خواهد شد و افزایش طول جک نیزحرکت کابین به سمت بالا را به همراه خواهد داشت.

زمانی که پاوریونیت به سمت پایین حرکت می کند فشار پشت روغن را قطع کرده و اجازه می دهد روغن پمپاژ شده به آرامی به داخل پاور یونیت برگردد در نهایت کابین آسانسور توسط نیروی گرانش زمین و وزن حامل شده بر جک توسط کابین به سمت پایین به حرکت در می آید.

نحوه عملکرد آسانسور هیدرولیک

نحوه عملکرد آسانسور هیدرولیک بدین طریق است که چرخیدن موتور در پاوریونیت سبب پمپاژ روغن از مخزن به سیلندر در دستگاه تلمبه شده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به سمت بالا به حرکت در می آورد.

البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر برسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور، سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن هیدرولیک می فرستد که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه متوقف می شود. همچنین نحوه پایین آمدن کابین به این شکل است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنال دستور باز شدن را صادر می کند.

آسانسور هیدرولیک

در نتیجه حرکت روان روغن هیدرولیک در سیستم فراهم شده، سپس با همراهی نیروی گرانش، وزن کابین آسانسور سبب می شود که به پیستون (جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن برگردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتاً جریان یافتن روغن متوقف شده و حرکت کابین آسانسور به سمت پایین متوقف می شود. با توجه به نحوه عملکرد آسانسور هیدرولیک و روغن میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولاً برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند.

همان طور که می دانید گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک اهمیت ویژه ای دارد. برای مثال یکی از اصلی ترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید این است که در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه خواهد شد.

برای حل این مشکل بهتر است دمای محیط را در دمای نرمال حدود 20 الی 35 درجه تنظیم کرد و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن روغن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کمتری استفاده کرد و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور هیدرولیک را استفاده کرد. توجه داشته باشید که برای ممانعت از اختلال در جریان روغن در زمان نشت، موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشد.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی:

همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. بعلاوه در جابه‌جایی بارهای سنگین،عملکرد بهتری دارند چرا که نسبت به نوع کششی قدرتمندترند.

سرعت پایین آسانسورهای هیدرولیکی از جمله معایب اصلی آنها محسوب می شود. کارایی روغن هیدرولیک به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما دچار تغییر می شود. بنابراین نیاز به سیستم کنترل همیشه حس می شود. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور و درون زمین نشت کرده و موجب آلودگی آب های زیرزمینی شود. از سوی دیگر، این‌گونه آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود.

در نظر داشته باشید که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری دارند. بعلاوه این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند. همانگونه که در بالا بیان شد، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی حداقلی و همچنین آزادی در طراحی زیباتر و کاربردی تر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، استفاده از این گونه آسانسورها بسیار رایج است. از لحاظ امنیت این نوع آسانسورها از جمله ویژگی های مثبتی است که آن را به انتخاب مناسبی بدل کرده ‌است.

مزایای آسانسور هیدرولیک

مزایای آسانسورهای هیدرولیک

اخیراً استفاده و نصب آسانسورهای هیدرولیکی به طرز چشمگیری در ساختمانهای مسکونی و تجاری رایج شده است، به آسانسورهای هیدرولیکی در اصطلاح عامیانه آسانسور جکی نیز گفته می شود. از دیگر محاسن آسانسورهای هیدرولیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- نیاز حداقلی به فضا و چاله آسانسور کوچک

2- ایمنی بالا و کم بودن خطر سقوط کابین به دلیل استفاده از جک

3- سیستم حرکت یکنواحت و بدون صدا و لرزش

4- توقف ملایم‌تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

5- حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش (به خصوص که در زمان قطع برق بسیار مهم است.)

6- طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک

7- افزایش ایمنی برای نصب و سرویس به وسیله حذف یا کاهش قطعات دوار

8- افزایش ایمنی و پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به وسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه‌ور در مخزن پاوریونیت

9- کاهش گرمای محیط موتورخانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

10- امکان حذف گاورنر (سرعت شمار) در سیستم‌های جک مستقیم با استفاده از مکانیزم Rupture Valve برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

11- امکان تنظیم سرعت تا 1 متر بر ثانیه به وسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه‌تر و ایمن‌تر از آسانسورهای کششی 3VF است.

12- امکان افزایش فضای کابین و کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

13- کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات قطعات آسانسور

14- افزایش ضریب ایمنی در برابر خطرات آتش‌سوزی و زلزله به علت سهولت دسترسی به موتورخانه در پایین و امکان خروج اضطراری از کابین

15- دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

16- استفاده از فضاهای بدون استفاده با کمترین محدودیت ممکن

با توجه به محاسن مطرح شده از آسانسورهای هیدرولیکی می توان به طور قابل توجهی در فضاهای کوچک، ساختمان های فاقد آسانسور، ساختمانهای ساخته شده که در آن فضایی جهت نصب آسانسور تعبیه نشده است، فضای بین پله ها، نمای ساختمان ها و ... بهره برد. برج ها و ساختمانهای با ارتفاع بالا عموما مسکونی هستند و انسانها در آن زندگی می کنند به همین دلیل هرگونه تخریب و تغییر در معماری ساختمان بسیار سخت خواهد بود.

اگر مهندسین ساختمان در هنگام طراحی اولیه آسانسور هیدرولیکی همه موارد را  در نظر داشته باشند به مشکلات کمتری در زمان نصب و یا طراحی آسانسور برخورد خواهند کرد .اطلاعاتی نظیر نوع کاربری آسانسور، اندازه چاه آسانسور، مشخص کردن محل تابلو فرمان و پاوریونت، ظرفیت و سرعت آسانسور، نوع درب طبقات و کابین، محاسبه دفعات استفاده آسانسور، فاصله طبقات، فاصله سقف کابین تا زیر سقف ساختمان، اندازه پیت و یا عمق چاک آسانسور.

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در راستای احترام به حقوق مشتریان، در درجه اول امنیت مصرف کنندگان و در درجه دوم کیفیت خوب محصول عرضه شده  به مشتریان عزیز را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار داده است. بنابراین در تولید آسانسور هیدرولیکی بهترین قطعات و لوازم را استفاده می کند.

باهم قسمتهای مهم یک آسانسور هیدرولیکی را بررسی میکنیم.

جک کروم استیل رومانی

جک هیدرولیک تولید ما از بهترین نوع سیلندر و پیستون ساخت کشور رومانی ساخته شده است، سختی جنس پیستون ونیز سطح فوق صیقلی آن باعث می شود که جک هیدرولیکی به ندرت دچار روغن ریزی شود، لوازم عایق بندی آن از شرکت CFW آلمان می باشد، این جک ها کمترین استهلاک را دارند.

پاوریونیت

پاور یونیت، نیروی محرکه آسانسور است، در تولید پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای ساخت کشور ایتالیا استفاده می شود، دو برند ELMO و SB موتورهای بسیار با کیفیتی هستند که بسته به ظرفیت بالا و یا کم آسانسور از آنها استفاده می شود، این موتورها در درون روغن مخزن پاوریونیت غوطه ور هستند که علاوه بر طول عمر بالا صدای خیلی کمی تولید میکنند. ضمنا برای آلودگی صوتی کمتر و عملکرد بهتر از پمپ اسکرو و سایلنسر نیز استفاده می شود.

سیستم های هیدرولیک حتما مجهز به شیر برقی هستند، بر روی پاور یونیت یک دستگاه شیر برقی نصب می شود، گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در تولید پاور یونیت از شیر برقی آلمانی بلین BLAIN استفاده میکند، شیر بلین در مقابل خرابی و فرسایش بسار مقاوم است، حرکت نرم اسانسور در زمان شروع و توقف به خاطر وجود شیر برقی بر روی سیستم می باشد.

ضمنا روغن هیدرولیک توسط شیلنگ هیدرولیک بسیار قوی از پاور یونیت به جک هیدرولیکی منتقل می شود، این شیلنگ ها دو لایه سیم هستند و فشار 250 بار را به راحتی تحمل می کنند. سیستم پرشر سوییچ بر روی پاور یونیت نصب می شود که از اُور لود آسانسور جلوگیری میکند یعنی اگر بار بیش از ظرفیت بر روی آسانسور باشد مانع از حرکت آسانسور می شود و  زمانی که بار اضافه برداشته شود آسانسور دوباره شروع به حرکت می کند.

گرمکن روغن (هیتر اویل)

درون مخزن پاور یونیت و داخل روغن هیدرولیک، گرمکن روغن نصب می شود تا در فصول سرما دمای روغن را بطور یکنواخت مناسب حرکت پیستون جک  نگه دارد و مانع سفت شدن روغن هیدرولیک می شود.

سیستم خنک کننده

علاوه بر این برای مناطق گرمسیری و یا مکان های تجاری پر تردد، به منظور جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن، سیستم کولینگ نصب می گردد، این سیستم خنک کننده روغن هیدرولیکی، دمای آن را  متعادل نگه می دارد.

شیلنگ و راپچر ولو

شیلنگ هیدرولیک ممکن است به علتهای مختلف از جمله فشار زیاد جک و یا فرسایش به خاطر استفاده طولانی مدت از سیستم آسانسور هیدرولیک دچار پارگی یا ترکیدگی شود، برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین اسانسور در انتهای جک هیدرولیکی قطعه ای  بنام راپچر ولو نصب میشود، راپچر ولو مانع از خروج روغن هیدرولیکی از جک میگردد و باعث می شود کابین در یک نقطه ثابت بماند.

سرویس کاران آسانسور که بصورت دوره ای و ماهانه آسانسور های هیدرولیک را بازرسی و سرکشی میکننند موظف هستند بازدید از شیلنگ هیدرولیک را هم جزء موارد ضروری قلم داد کنند و آن را مورد بررسی دقیق قرار دهند و در صورت مشاهده هر گونه نشتی روغن از شیلنگ نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

به علت اهمیت امنیت و سلامت مصرف کنندگان و با توجه به این مسئله که سازه آسانسور فقط یک بار در ساختمان نصب می گردد، دقت، برنامه ریزی، طراحی، نقشه کشی و اندازه گیری، اجرا، نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک به صورت  دقیق و مهندسی شده اهمیت فوق العاده ای دارد. امنیت آسانسور هیدرولیک نسبت به انواع دیگر آسانسور مثل آسانسور کششی و یا آسانسور روم لس مثال زدنی است به همین علت گرایش به استفاده از آسانسور هیدرولیک در جامعه رو به افزایش است.

این تمایل منحصر به پایتخت و کلان شهرهای اطراف نیست، تمام مناطق ایران متقاضی نصب آسانسور هیدرولیک هستند. بنابراین حوزه فعالیت هیدروفراز تمام شهرهای ایران می باشد و با اعزام تیم های تخصصی به نقاط مختلف ایران نصب آسانسور هیدرولیک را با شایستگی انجام می دهیم.

بعد از اینکه بر اساس بازدیدهای فنی اندازه ها و دیگر مشخصات آسانسور معین شد، برای ساخت کابین، جک و کاراسلینگ اقدام می شود. سپس دیگر لوازم و قطعات نیز خریداری می گردد. بسته به شرایط ساختمان، انتقال جک و کابین و کاراسلینگ به درون چاه صورت میگیرد. در هر حالت باید این انتقال طوری باشد که نه به آهنکشی و ریل صدمه ای وارد شود، و نه به کابین و جک و کاراسلینگ آسیبی وارد شود.

آسانسور هیدرولیک ساختاری دارد که مونتاژ و راه اندازی آن در عین سادگی باید با دقت و وسواس زیاد صورت گیرد، چرا که اگردر زمان نصب و مونتاژ دقت  لازم صورت نگیرد و با حوصله قطعات و لوازم و تابلو فرمان نصب و راه اندازی نشود، هر چند به خاطر سرعت عمل، پروژه سریع آماده شده است، اما این عدم دقت در زمان استفاده از آسانسور خود را نشان میدهد و منجر به خرابی و ایرادات مستمر می گردد.

مورد دیگری که ممکن است در دراز مدت بر عملکرد آسانسور هیدرولیکی تاثیر منفی بگذارد کیفیت بد و ضعیف قطعات و لوازم آسانسور خریداری شده است. مشتریان قبل از خرید آسانسور هیدرولیکی، از فروشنده درخواست لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی می کنند، بالا و یا پایین بودن قیمت آسانسور هیدرولیک بطور مستقیم به کیفیت آن ربط دارد. اگر مشتری به خاطر قدرت خرید پایین اصرار به خرید آسانسور هیدرولیکی ضعیف کند، باید منتظر مشکلات بعدی آن هم باشد. قطعا هزینه ای که بابت خرید یک سیستم هیدرولیکی خوب صرفه جویی شده است، باید به خاطر تعمیرات مداوم پرداخت شود.

 در تمام جوامع بشری تمرکز روی این مسئله وجود دارد که چگونه می شود خطر و ریسک مرگ را از زندگی و کار انسانها کم کرد. یا اینکه چطور از ابزارها، وسایل و امکانات رفاهی اطراف خود استفاده کنیم که خطری متوجه ما نشود.

همیشه نوآوری هایی در همه جنبه های زندگی بشری بوجود می آید، وسایل و امکانات مورد استفاده انسانها بهینه می شوند و حتی اختراعات تکمیلی در یک وسیله خاص صورت میگیرد تا هم استفاده از آن راحت تر شود، هم مقرون به صرفه تر شود و هم خطرات جانبی آن کمتر یا به حداقل و حتی به صفر برسد.

یکی از این وسایل رفاهی انسان که شامل توضیح فوق می شود، آسانسور هیدرولیک می باشد. آسانسور هیدرولیک در ساختمان هایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم، یکی از بهترین انتخابهاست.

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30 متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست. انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که آسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

 

نکات کلیدی در سفارش آسانسور هیدرولیک

در هنگام سفارش و ساخت آسانسور های هیدرولیکی موارد زیادی باید مورد توجه قرار گیرد که در این قسمت به توضیح تعدادی از آنها می پردازیم.

1. نوع کاربری: این آیتم بسته به نوع کارایی آسانسور حال:مسافربر،خ.دروبر،بیماربر،باربرو… متغیر است2. ظرفیت مفید کابین: تعداد نفرات کابین که مستقیما بستگی به اندازه کابین دارد.

3. نوع کابین: نوع تازیینات کابین حال استیل،MDF، و یا ترکیبی از این دو در وزن کابین نقش مهمی دارند و باید تایین گردند.

4. تعداد درب کابین: این تعداد هم به دلیل محاسبه وزن کابین است

5. تعداد طبقات: تعداد ایستگاه هایی که آسانور توقف خواهد داشت

6. طول مسیر حرکت: فصله بین اولین توقف و آخرین توقف بدون در نظر گرفتن اورهد

7. اورهد: فاصله بین کف آخرین توقف تا بالاترین نقطه چاه

8. عمق چاله: اندازه چاله یا پیت میباشد

9. وزن کل وارد بر سر جک: این عدد شامل وزن کابین و وزن مسافران میباشد.

باید توجه داشت که  موارد بالا فقط تعدادی از ابعاد و اندازه و مقادیری بودند که باید در ساخت جک در نظر گرفته شود.

بهترین برندهای آسانسورهای هیدورلیک

آسانسور های هیدرولیک در برند ها و مدل های مختلفی که در بالا به آنها اشاره شد در بازار عرضه میشود که از برند های معروف بین آسانسور های هیدرولیک میتوان یه برند ویتور و GMV   اشاره کرد .

آسانسورهای هیدرولیک برای چه ساختمان هایی مناسب هستند

  • آسانسور های هیدرولیکی مناسب ترین گزینه برای ساختمان های بین دو تا چهار ایستگاه میباشد.
  • در بسیاری از ساختمان های بزرگ آسانسور های سنگین وزن باری یا ماشین بر از سیستم هیدرولیک استفاده میکنند.

شرکت فنی مهندسی هیدرفراز با سال ها سابقه در نصب آسانسور های کششی و هیدرویک با داشتن نمونه کار های متعدد آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. جهت بازدید یا مشاوره با شماره تلفن های شرکت تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها:

آسانسور هیدرولیک، معایب آسانسور هیدرولیک، معایب آسانسور هیدرولیکی، آسانسور هیدرولیک خانگی، قیمت آسانسور هیدرولیکی کوچک، قیمت آسانسور هیدرولیک 4 نفره، قیمت قطعات آسانسور هیدرولیک، نصب آسانسور هیدرولیک، تصاویر آسانسور هیدرولیک، اسانسور هیدرولیک، سازنده آسانسور هیدرولیک، جک آسانسور هیدرولیک، تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیک کششی، آسانسور هیدرولیک قیمت، قیمت آسانسور هیدرولیک، کاتالوگ آسانسور هیدرولیک، نصب آسانسور هیدرولیک خانگی، تصاویر آسانسور هیدرولیک، سازنده آسانسور هیدرولیک، قیمت آسانسور هیدرولیک 4 توقف، آسانسور هیدرولیکی، لیست قیمت آسانسور هیدرولیک، آسانسور هیدرولیک استاندارد، معرفی آسانسور هیدرولیک، طراحی و اجرای آسانسور هیدرولیک، انواع آسانسور هیدرولیک، نصب آسانسور هیدرولیک، کاربرد آسانسور هیدرولیک، آسانسور هیدرولیکی، تجهیزات آسانسور هیدرولیک، آسانسور هیدرولیک خانگی، استاندارد آسانسور هیدرولیک، آسانسور هیدرولیک

 

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیک

 

مطالب مرتبط
    تنظیمات

    یادداشت کاربران
    • user16 []
      0 Like disLike 0
      با سلام آسانسور هیدرولیک و کششی چه تفاوتی دارند؟
    • user33 []
      0 Like disLike 0
      آیا امنیت آسانسور هیدرولیک بیشتره؟
    • user34 []
      0 Like disLike 0
      ما یه فضای 100 در 80 داریم میتونیم آسانسور هیرولیک نصب کنیم؟
    • user35 []
      0 Like disLike 0
      آسانسورایی که بعدا نصب میکنن در ساختمان هیدرولیکه ؟
    • user57 []
      0 Like disLike 0
      سلام موتور آسانسورهای هیدولیکتون چه برندی هست ساخت کدوم کشور
    • user72 []
      0 Like disLike 0
      سلامم ما آسانسور هیرولیک نصب کردیم ولی سرعتش مطلوب نیست میه سرعتش رو تغییر داد؟
    • user73 []
      0 Like disLike 0
      آسانسور هیدرولیک جک بغل نیاز به چاه داره؟
    • user74 []
      0 Like disLike 0
      منظور از تک استیج دو استیج چیه؟
    • user92 []
      0 Like disLike 0
      سلام وقتتون بخیر خواستم بدونم برای نصب آسانسور هیدرولیک برای یه ساختمان 5 طبقه چقدر باید هزینه بکنم ممنون سلیمی
    • user104 []
      0 Like disLike 0
      با سلام ما یک مرکز خرید 2 طبقه داریم یک آسانسور کوچک برای یک طبقه حدود قیمت میفرمایید
    • user107 []
      0 Like disLike 0
      سلام وقت بخیر آسانسور هیدرولیک تا ظرفیت چندنفر جواب میدهد؟
    • user114 []
      1 Like disLike 0
      حدود قیمت میفرمایید برای ساختمان 3 طبقه 3 نفره
    • user123 []
      1 Like disLike 0
      سلام آسانسور هیدرولیک جک بغل با جک مستقیم تفاوت قیمت دارند؟
    • user129 []
      1 Like disLike 0
      این نوع آسانسور شوک نداره ؟
    • user136 []
      1 Like disLike 0
      سلام آسانسور هیدرولیک موتور خانه میخواد؟
    • user144 []
      1 Like disLike 0
      تفاوت قیمت یه آسانسور هیدرولیک 3 نفره با مدل کششی چقدر هست ؟
    • user152 []
      0 Like disLike 0
      سلام آسانسورهای هیدرولیکتون موتور و پمپش و اجزاش ساخت کجاس ؟
    • user159 []
      1 Like disLike 0
      هیدرولیک از کششی گرون تره ؟
    • user168 []
      1 Like disLike 0
      سلام وقت بخیر شنیدم آسانسور هیدرولیک صدا داره درسته؟
    • user178 []
      1 Like disLike 0
      آسانسور هیدرولیک رو میشه برای ارتفاع 18 متر و با سرعت بالا کار کرد ؟
    • user179 []
      0 Like disLike 1
      هیدرولیک تا چند نفره و چه ارتفاعی میشه ؟
    • user184 [sanaz(at)gmail.com]
      0 Like disLike 0
      قیمت آسانسور هیدرولیک برای منزل 3 طبقه چنده؟ چه مدل هایی از آسانسور هیدرولیک خانگی با قیمت مناسب دارین؟
    درج یک یادداشت :
    1 + 3 = ?