هوم لیفت

بررسی تخصصی هوم لیفت | هوم لیفت چیست؟

هوم لیفت یا مینی آسانسور نمونه ای از بالابرهای هیدرولیکی است که دارای امکانات آسانسور است. هوم لیفت آسانسوری با پاوریونیت هیدرولیک و جک هیدرولیک اجرا می شود. تجهیزات و سیستم هوم لیفت و آسانسور هیدرولیکی تا حد زیادی با هم مشابه است .
هیدروفراز برای جلب اعتماد هر چه بیشتر شما عزیزان، کلیه خدمات نصب و تعمیر انواع هوم لیفت را به مشتریان خود ارائه می کند. جهت رفاه حال شما عزیزان به بررسی اجمالی انواع هوم لیفت های موجود در بازار می پردازیم.
هوم لیفت

هوم لیفت، آسانسور های هوم لیفت یا آسانسور هیدرولیکی خانگی

هوم لیفت یا همان آسانسور هیدرولیکی خانگی، آسانسور کوچکی با ظرفیت 2 الی 6 نفر است که بیشتر در آپارتمان ها و اماکنی که سازه نامتعارف دارند و فضایی برای نصب و اجرای آسانسور از پیش تعبیه نشده و فضای کافی برای نصب آسانسور  های کششی وجود ندارد کاربرد وسیعی دارد.
آسانسور و بالابر خانگی هوم لیفت بر اساس سیستم های هیدرولیک طراحی می شوند و فرایند نصب آن ها دقیقا شبیه آسانسورهای هیدرولیک است. عموماً در ساختمان های 2 الی 4 طبقه، آپارتمان‌های دوبلکس، ویلاها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، ساختمان های مسکونی و ویلایی و تجاری که محدودیت فضا و ارتفاع  دارند و به طور کلی ساختمان هایی که فضای از پیش تعیین شده ای برای نصب آسانسور تعبیه نشده است استفاده می شود.
آسانسور خانگی یا هوم لیفت ها نسبت به سایر آسانسور های هیدرولیک قیمت مناسب تری داشته و بر خلاف آسانسور هیدرولیک و آسانسور کششی متعارف نیازی به فضای اضافه جهت موتورخانه، اوورهد و یا چاهک آسانسور ندارند در نتیجه برای مصارف خانگی و خصوصی بسیار مناسب هستند.
در اکثر ساختمان های قدیمی فضا برای طراحی آسانسور و برق سه فاز وجود ندارد و با توجه به اهمیت و لزوم آسانسورهای خانگی این مشکل تاثیر بسزایی بر قیمت طبقات دوم به بالا گذاشته. اگر خانه شما هم قدیمی است و فضا برای نصب آسانسور ندارد نگران نباشید تیم حرفه ای هیدروفراز این مشکل را با نصب هوم لیفت یا مینی آسانسور خانگی رفع نموده رنگ و جلوه خاصی به ملک شما هدیه می کند.
در هوم لیفت می توان از جک مستقیم و کابین های شیشه ای استفاده کرد و از آنجاییکه وزنه تعادل ندارد فضای کمی را اشغال میکند .در سیستم جابجایی آسانسور هوم لیفت از جک هیدرولیک بالا رونده استفاده می شود که غالباً درون فضای خود آسانسور قرار می گیرند در نتیجه علاوه بر اشغال نمودن حداقل فضای ممکن یعنی چیزی حدود 66 سانتی متر، نیازی به چاهک آسانسور، موتورخانه و وزنه هم نخواهید داشت.

هوم لیفت در چه مکان هایی استفاده میشود؟

هوم لیفت این آسانسور کوچک خانگی با امکان جابه جایی تا 300 کیلوگرم در فضاهایی مانند داخل راه پله ها، راهروها، فروشگاه ها، حیاط ها یا پل های عابر پیاده که امکان نصب آسانسورهای معمولی نیست قابلیت نصب دارد.  مثلاً در مکان هایی مثل فروشگاه ها، کلینک ها، ساختمان های دوبلکس، ساختمان های قدیمی و… بسیار کاربردی است.
در آسانسور هوم لیفت امکان سقوط بسیار کم کم و تقریباً صفر است و با توجه به سیستم قطع برق اضطراری که در مواقع قطع برق کابین را به سمت پایین هدایت می کند تا افراد به راحتی از کابین آسانسور خارج شوند از امنیت بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه مورد توجه طرفداران زیادی است.
نسبت به سایر آسانسورها، هوم لیفت ها برق کمتری مصرف میکنند بعلاوه  میتوان از برق تکفاز برای راه اندازی این بالابر خانگی کوچک استفاده کرد. لازم به ذکر است در صورت بروز هر گونه مشکل امکان دسترسی به سیستم محرک آسانسور به راحتی انجام پذیر است .
در مقایسه با اسانسورهای معمولی، هوم لیفت فضای کمی برای موتورخانه و تابلو کنترل نیاز دارد و قیمت بسیار کمتر و ارزان تری دارد.
هوم لیفت یا آسانسور خانگی کوچک

ویژگی هوم لیفت چیست؟ 

1 حرکت آرام و بدون صدا
2 قابلیت استفاده از برق تکفاز و سه فاز
3  عدم نیاز به حفر چاله یا چاه آسانسور و احداث موتورخانه
4 صرفه جویی در مصرف برق 
5 امنیت بسیار بالا نسبت به آسانسورهای معمولی
6 هزینه کم نگهداری و تعمیرات 
 

مشخصات فنی هوم لیفت چیست؟

1 مجهز به سیستم ایمنی ضد سقوط (پاراشوت)
2  کارکرد از شیر برقی هیدرولیکی مخصوص
3 قابلیت جابه جایی تا ارتفاع 5/12متر 
4  قابلیت استفاده از حسگر پوششی برای اتاقک آسانسور خانگی هوم لیفت
5  سرعت جابه جایی 15 سانتیمتر بر یک ثانیه 

مشخصات فنی و تکنیکال یک مدل از آسانسور هوم لیفت

    جک صورت تلسکوپی مستقیم کناری، حداکثر تراول 4/2 متر، سرعت حرکت حداکثر 0.15 متر بر ثانیه در یک سرعته. سرعت حرکت حداکثر 0.25 متر بر ثانیه در دو سرعته. ظرفیت کابین حداکثر 500 کیلوگرم. عدم نیاز به چاله. عدم نیاز  پاوریونیت به برق سه فاز و راه اندازی با برق 220 ولت     

مزایای هوم لیفت چیست؟ | مزیت های هوم لیفت

 

مزایای استفاده از آسانسور خانگی، هوم لیفت  

1 هزینه سرویس، نصب و نگهداری بسیار کم نسبت به آسانسورهای معمولی
2 حركت و جابه جایی بدون لرزش، نرم و بي صدا
3 نصب سريع و آسان
4  کیفیت خوب قطعات در نتیجه راندمان بالا، طول عمر بیشتر و امنیت بسیار زیاد (امکان سقوط اینگونه از آسانسور ها تقریبا صفر است)
5 تا 40% صرفه جويي در مصرف برق (حركت رو به پايين با موتور خاموش مي باشد)
6  داراي سيستم اضطراري در زمان قطع برق
7  عدم نیاز به چاهک و  همچنین موتورخانه و در نتیجه كاهش بار روي ساختمان و آرامش بیشتر ساكنين
8 قابلیت اجرا هم با برق 3 فاز و تکفاز 
9 قابلیت انعطاف پذیری و متحرک بودن
10 در صورت بروز هرگونه مشکل دسترسی ساده و سریع به سیستم محرک آسانسور 
11 راحتی بیشتر: شاید باور این موضوع که آسانسور خانگی هوم لیفت فضای کمتری را نسبت به راه پله ها معمولی اشغال میکند سخت باشد. پس بدون هیچ گونه نگرانی از خسته شدن از پله ها میتوانید از این آسانسور خانگی کوچک برای حمل و جابه جایی وسایل و یا حتی فرزندان استفاده کرد .
12 افزایش قیمت و ارزش ملک: نصب آسانسور هوم لیفت در منزل آیتم مهم و تاثیر گذاری در ارزش و قیمت ملک شما خواهد بود. نگاه آینده نگر هر فردی را به سمت خانه هایی که دسترسی به آسانسور دارند سوق می دهد .به طور کلی آسانسور هوم لیفت عبور و مرور از پله ها و حتی حرکت وسایل سنگین یا حجیم را بسیار آسان تر می کند .
13 سهولت استفاده: استفاده از آسانسورهای موجود در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری بسیار آسان بوده و فقط با فشردن یک دکمه میتوانید به راحتی در بین طبقات جابه جا شوید.

انواع بالابر خانگی هوم لیفت

بالابر خانگی متحرک:

بالابر خانگی متحرک به عنوان یکی از انواع بالابرهای خانگی برای ساختمان هایی تا 4 طبقه مناسب است .

بالابر خانگی هیدرولیکی :

بالابرخانگی هیدرولیکی از پرفروش ترین نوع بالابر خانگی است که امنیت بسیار بالایی دارد.

بالابر خانگی شیشه ای :

بالابر خانگی شیشه ای علارغم اینکه به زیبایی خانه شما می افزاید از امنیت بالایی هم برخوردار است.

بالابر خانگی کابین :

بالابر خانگی کابین همان بالابر خانگی هیدرولیکی ساده است که دارای کابین بوده و این کابین باعث افزایش امنیت آن میشود .

بالابر خانگی ساده:

 بالابر خانگی ساده به دلیل نداشتن کابین و هیدرولیک از نوع بالابرهای خانگی ارزان قیمت محسوب میشود .

هوم لیفت هیدرولیکی

آسانسور هیدرولیکی دارای سه قطعه اصلی است :

قیمت هوم لیفت و بالابر خانگی  

هزینه و قیمت هوم لیفت و بالابر خانگی بسته به ابعاد، محل نصب، داشتن یا نداشتن هیدرولیک، داشتن یا نداشتن و دستمزد نصاب تعیین میشود .

آنچه در طراحی آسانسور هوم لیفت باید به آن توجه کرد

*ارتفاع ساختمان* نوع ساختمان*محل قرار گرفتن آسانسور *مکانسیم چاله آسانسور
برای انتخاب نوع آسانسور باید ارتفاع ساختمان در نظر گرفته شود که براساس ارتفاع، برای ساختمان های کم ارتفاع : از آسانسورهای هیدرولیکی، برای ساختمان های ارتفاع متوسط: از آسانسورهای کششی گیربکس دار و برای ساختمان های بلند: از اسانسورهای کششی گیرلس استفاده میکنند .
شرکت هیدروفراز علاوه بر هوم لیفت های جنرال و معمول، چند مدل هوم لیفت سفارشی تولید می کند که مناسب ساختمان ها و ویلاهای لوکس و فوق لاکچری است. در این هوم لیفت ها از تجهیزات مرغوب اروپایی استفاده شده و کابین و نمای هوم لیفت در 4 مدل وبا ظاهری کاملاً متفاوت طراحی و ساخته شده است. 
هوم لیفت

چند نمونه از موارد کاربردی خاص طراحی هوم لیفت

1 هوم لیفت داخل کمد: در این حالت هوم لیفت در فضای داخل کمد لباس طبقه زیرین و طبقه فوقانی جانمایی می شود. این نوع آسانسور در مواردی که نیاز به آسانسوری کوچک باشد مورد استفاده قرار می گیرد.
2 هوم لیفت استاندارد: این حالت در داخل ساختمان ها جانمایی می شود. بطوریکه هوم لیفت از طبقه پایین مانند اتاق پذیرایی به طبقات فوقانی مانند اتاق خواب جانمایی و نصب می شود.
3 هوم لیفت چشم پله: در این حالت هوم لیفت در فضای پرت بین راه پله جانمایی می شود و از طبقه همکف به طبقات فوقانی، جانمایی و نصب می شود.
4 هوم لیفت دو ورودی: در این نوع از هوم لیفت میتوان از دو یا سه سمت به کابین وارد و خارج شد. این نوع از آسانسور خانگی کاربرد وسیعی در جانمایی های خاص دارد.
5 هوم لیفت شیروانی: ریل هوم لیفت جهت فیکس شدن نیاز به سطوح افقی دارد. این آسانسور ها را در ساختمان هایی با سقف شیب دار نصب و جانمایی می کنند.
6 هوم لیفت پارکینگ: با هوم لیفت های شرکت هیدروافراز براحتی از پارکینگ خانه مستقیماً سوار آسانسور شده و از طبقات داخلی ساختمان خارج شوید.
برچسب ها:
سازنده هوم لیفت، لیست قیمت هوم لیفت، معایب هوم لیفت، هوم لیفت چیست، انواع هوم لیفت، فیلم هوم لیفت، ابعاد هوم لیفت، هزینه نصب هوم لیفت، قیمت هوم لیفت اصفهان، هوم لیفت مشهد، هوم لیفت قیمت، هوم لیفت تهران، آسانسور هوم لیفت، آسانسور خانه دوبلکس، نصب بالابر برای آپارتمان و ساختمان بدون آسانسور، هوم لیفت، هوم لیفت خانگی، فروش آسانسور هوم لیفت، بالابر خانگی، هوم لیفت چیست، قیمت هوم لیفت، هوم لیفت ارزان، آسانسور هیدرولیکی خانگی، مزایای هوم لیفت، بالابر هوم لیفت هیدرولیک، سازنده هوم لیفت، ابعاد هوم لیفت، معایب هوم لیفت، لیست قیمت هوم لیفت، انواع هوم لیفت، هوم لیفت تهران، هوم لیفت چیست، طراحی و اجرای آسانسور خانگی هوم لیفت، نصب هوم لیفت

تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
7 + 2 = ?

مقالات و مطالب