کابل تراول آسانسور چیست

تراول کابل از جمله اجزای بسیار مهم در سیستم فنی آسانسور است. تراول کابل رابط بین تابلو فرمان آسانسور با کابین آن است و تمام درخواست‌هایی که از طرف طبقات و کابین آسانسور وجود دارد | کابل تراول آسانسور چیست

تراول کابل از جمله اجزای بسیار مهم در سیستم فنی آسانسور است. تراول کابل رابط بین تابلو فرمان آسانسور با کابین آن است و تمام درخواست‌هایی که از طرف طبقات و کابین آسانسور وجود دارد، ابتدا باید به تابلو فرمان رسیده و سپس از طریق تراول کابل انجام شود.  
زمانی که درخواست به تابلو فرمان آسانسور برسد، این تابلو آن را پردازش کرده و انتقال آن به موتور آسانسور انجام می‌شود.
 
تراول کابل به دلیل آن که همراه با کابین آسانسور پایین و بالا می‌شود، باید علاوه بر انعطاف‌پذیری بالا از استحکام و مقاومت خوبی نیز برخوردار باشد. در تراول کابل سیم‌های بسیاری وجود دارد که از تابلو فرمان آسانسور، ترمینال‌های مشخصی را به جعبه رویزیون انتقال می‌دهد. با استفاده از تراول کابل دستورات و درخواست های لازم میان کابین آسانسور طبقات با تابلو فرمان رد و بدل می‌شود.
 
این کابل معمولاً در چاه آسانسور به شکل معلق قرار دارد و یک نخ از جنس نایلون بسیار محکم داخل تراول کابل وجود دارد که باعث افزایش طول عمر تراول کابل و همچنین ارتقای مقاومت آن می‌شود. مواد سازنده و آلیاژ به کار رفته در تراول کابل باید از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار
باشد زیرا این قطعه یکی از مهم‌ترین اجزاء در سیستم کنترل آسانسور است و در صورتی که کارکرد آن به شکل صحیحی انجام نشود، باعث ایجاد خسارت خواهد شد. تراول کابل‌ها معمولاً با سطح مقطع گرد و تخت تولید می‌شوند و ضد پیچ‌خوردگی و ضد پارازیت هستند.
 
 

انواع تراول کابل آسانسور

 

 

 
 
 
 
تراول کابل تخت موازی: این تراول کابل در رشته‌هایی به اندازه 12، 18، 20 و 24 تایی تولید می‌شود. تراول کابل موازی دارای سرعت 5/1 متر بر ثانیه بوده و مسیر 70 متری را نیز پوشش می‌دهد. همچنین در این کابل دو زوج رشته سیم شیلددار به هم تابیده وجود دارد که وظیفه آن انتقال داده‌های سریال آسانسور است.
 

 تراول کابل تخت گروهی

 

 

 
 
این تراول کابل در رشته‌های 18، 24 و 36 تایی ساخته و تولید می‌شود. در صورتی که در آسانسور از سیم بکسل استفاده نشود، برای ارتفاع 160 متر و تا سرعت 4 متر بر ثانیه می‌توان از این نوع تراول کابل استفاده کرد. دو زوج رشته سیم به هم تابیده در این تراول کابل وجود دارد. • تراول کابل گرد: این نوع تراول کابل برای تبادل اطلاعات سریال میان نمایشگر طبقات تابلو فرمان و شاسی استفاده می‌شود.
 
در تراول کابل گرد برای انتقال اطلاعات از دو زوج رشته به هم تابیده استفاده می‌شود. نصب تراول کابل آسانسور در عملیات نصب و راه‌اندازی تراول کابل آسانسور رشته‌ها را از یک طرف به کابین و از طرف دیگر به تابلو فرمان اتصال می‌دهند. به طور معمول هر چهار رشته تراول کابل به همراه یک نوع کناف نایلونی داخل یک شبکه قرار می‌گیرند که علت آن نیز این است که رشته‌ها حرکت نکنند و در جای خود محکم بمانند.
 
 
نصاب تراول کابل را به قسمت زیر یوک کابین با استفاده از یک بست محکم کرده و کابل با شاسی داخل کابین و جعبه کارکدک ارتباط داده می‌شود. در آسانسورها معمولاً تراول کابل‌هایی به اندازه‌های 12، 18، 20 و 24 رشته‌ای استفاده می‌شوند 
مطالب مرتبط
    تنظیمات

    یادداشت کاربران
    • user106 []
      0 Like disLike 0
      مطلب مفیدی بود. با آرزوی موفقیت برای شما
    درج یک یادداشت :
    5 + 3 = ?