آسانسور باربر

در بسیاری از ساختمانها خلأ وجود آسانسورهای باربر بسیار محسوس است.

در اینگونه بناها معمولاً به علت ملاحظات زیربنا تنها به تأمین آسانسورهای مسافربر بسنده می گردد، حال آنکه آسانسورهای مسافربر با توجه به تزئینات، ظرفیت، ابعاد ورودی و ارتفاع کابین و موارد فنی و ایمنی جهت جابجایی بار و اثاثیه منزل مناسب نیستند. پنلهای کابری مناسب و تزئینات مقاوم در برابر خط و خش به آسانسورهای باربر امکان حمل بار را به راحتی فراهم می نمایند.

آسانسور باربری دارای مزیت هایی مانند ایمنی بالا، قدرت ساختاری بالا، دوام، عرض زیاد درب ، و غیره.

مهم نیست که در کارخانه، مرکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای و غیره، آسانسور بار همیشه شما را با خدمات پایدار و عالی با احساس مسئولیت و تکنولوژی کامل، فراهم می کند.

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز با دو سیستم زیر و بصورت هیدرولیک بالابر های خود را ارائه مینماید :

1- جک کنار

2-جک مستقیم مرکزی

 

.مشخصات متنوعی از ظرفیت بارگیری نیز در سطح جهان بالاست. آسانسور بار انتخاب ایده آل برای کارخانه های بزرگ، انبار، فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها، مراکز خرید و غیره میباشد .

  • در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است

    روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند

 

حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی:

    همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و آن‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسورها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن‌ها نسبت به نوع کششی قدرت‌مندتر هستند. از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود. بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود. از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود. در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند. همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است.

    این روزها آسانسورهای هیدرولیکی به طرز چشمگیری در ساختمانهای مسکونی و تجاری نصب میشوند، به آسانسورهای هیدرولیکی در اصطلاح عامیانه آسانسور جکی نیز اطلاق می شود از محاسن آسانسورهای هیدرولیک می توان به موارد زیر را ذکر کرد :

نیاز به فضای کم و چاله آسانسور کوچک

-1افزایش ایمنی و کاهش خطر سقوط کابین به دلیل استفاده از جک

2- برخورداری از حرکت یکنواحت و بدون صدا

3- توقف ملایم‌تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

4- حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش

5- طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک

6- افزایش ایمنی برای نصب و سرویس به وسیله حذف یا کاهش قطعات دوار

7- افزایش ایمنی و پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به وسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه‌ور در مخزن پاوریونیت

8- کاهش گرمای محیط موتورخانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

9- امکان حذف گاورنر (سرعت شمار) در سیستم‌های جک مستقیم با استفاده از مکانیزم Rupture Valve برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

10- امکان تنظیم سرعت تا 1 متر بر ثانیه به وسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه‌تر و ایمن‌تر از آسانسورهای کششی 3VF است.

11- امکان افزایش فضای کابین و کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

12- کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات قطعات

13- افزایش ضریب ایمنی در برابر خطرات آتش‌سوزی و زلزله به علت سهولت دسترسی به موتورخانه در پایین و امکان خروج اضطراری از کابین

14- دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

15- استفاده از فضاهای بدون استفاده با کمترین محدودیت ممکن

    با توجه به محاسن مطرح شده از آسانسورهای هیدرولیکی می توان به طور قابل توجهی در فضاهای کوچک ، ساختمانهای فاقد آسا نسور ، ساختمانهای ساخته شده که در آن فضایی جهت نصب آسانسور مد نظر قرار نگرفته است ، فضای بین پله ها ، نمای ساختمانها، بهره برد . ساختمانهای بالا عموما مسکونی هستند و انسانها در آن زندگی می کنند به همین دلیل هرگونه تخریب و تغییر در معماری ساختمان بسیار سخت خواهد بود.

 

     اگر مهندسین ساختمان از اول طراحی، آسانسور هیدرولیکی را در نظر داشته باشند مشکلات کناری کمتری در زمان نصب و یا طراحی آسانسور پدیدار می شود.اطلاعاتی نظیر نوع کاربری آسانسور،اندازه چاه آسانسور،مشخص کردن محل تابلو فرمان و پاوریونت ، ظرفیت و سرعت آسانسور،نوع درب طبقات و کابین،محاسبه دفعات استفاده آسانسور،فاصله طبقات،فاصله سقف کابین تا زیر سقف ساختمان،اندازه پیت و یا عمق چاک آسانسور،و در آخر آیا محدودیتی با کندن چاه برای مستقر کردن جک وجود دارد یا نه؟

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در راستای احترام به حقوق مشتریان ،در درجه اول امنیت مصرف کنندگان و در درجه دوم کیفیت خوب محصول عرضه شده  به مشتریان عزیز را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار داده است . بنابراین در تولید آسانسور هیدرولیکی بهترین قطعات و لوازم را استفاده می کند،باهم قسمتهای مهم یک آسانسور هیدرولیکی را مرور میکنیم.

جک کروم استیل رومانی

    جک هیدرولیکی تولید ما از بهترین نوع سیلندر و پیستون ساخت کشور رومانی ساخته شده است ،سختی جنس پیستون ونیز سطح فوق صیقلی آن باعث می شود که جک هیدرولیکی به ندرت دچار روغن ریزی شود،لوازم عایق بندی آن از شرکت CFW آلمان می باشد ،این جکها کمترین استهلاک را دارند.

پاوریونیت

   پاور یونیت،نیروی محرکه آسانسور است ،در تولید پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای ساخت کشور ایتالیا استفاده می شود ، دو برند ELMO و SB موتورهای بسیار با کیفیتی هستند که بسته به ظرفیت بالا و یا کم آسانسور از آنها استفاده می شود ،این موتورها در درون روغن مخزن پاوریونیت غوطه ور هستند که علاوه بر طول عمر بالا صدای خیلی کمی تولید میکنند.ضمنا برای آلودگی صوتی کمتر و عملکرد بهتر از پمپ اسکرو و سایلنسر نیز استفاده می شود.

 

      سیستم های هیدرولیک حتما مجهز به شیر برقی هستند، بر روی  پاور یونیت یک دستگاه شیر برقی نصب می شود ، گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در تولید پاور یونیت از شیر برقی آلمانی بلین BLAIN استفاده میکند ، شیر بلین در مقابل خرابی و فرسایش بسار مقاوم است ، حرکت نرم اسانسور در زمان شروع و توقف به خاطر وجود شیر برقی بر روی سیستم می باشد.ضمنا روغن هیدرولیک توسط شیلنگهای بسیار قوی از پاور یونیت به جک هیدرولیکی منتقل می شود ،این شیلنگها دو لایه سیم هستند و فشار 250 بار را به راحتی تحمل می کنند.سیستم پرشر سوییچ بر روی پاور یونیت نصب می شود که از اور لود آسانسور جلوگیری میکند یعنی اگر بار بیش از ظرفیت بر روی آسانسور باشد مانع از حرکت آسانسور می شود و  زمانی که بار اضافه برداشته شود آسانسور دوباره شروع به حرکت می کند.

گرمکن روغن ( هیتر اویل )

درون مخزن پاور یونیت و داخل روغن هیدرولیک ، گرمکن روغن نصب می شود تا در فصول سرما دمای روغن را بطور یکنواخت مناسب حرکت پیستون جک  نگه دارد ومانع سفت شدن روغن هیدرولیک می شود.

سیستم خنک کننده

علاوه بر این برای مناطق گرمسیری و یا مکانهای تجاری پر تردد ،به منظور جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن ،سیستم کولینگ نصب می گردد ،این سیستم خنک کننده  روغن هیدرولیکی،دمای آن را  متعادل نگه می دارد.

شیلنگ و راپچرولو

    شیلنگ هیدرولیک ممکن است به علتهای مختلف از جمله فشار زیاد جک و یا فرسایش به خاطر استفاده طولانی مدت از سیستم آسانسور هیدرولیک دچار پارگی یا ترکیدگی شود ،برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین اسانسور در انتهای جک هیدرولیکی قطعه ای نصب میشود بنام راپچر ولو ، راپچر ولو مانع از خروج روغن هیدرولیکی از جک میگردد و باعث می شود کابین در یک نقطه ثابت بماند.سرویس کاران اسانسور که بصورت دوره ای و ماهانه اسانسور های هیدرولیک را بازرسی و سرکشی میکننند موظف هستند بازدید از شیلنگ هیدرولیک را هم جزء موارد ضروری قلم داد کنند و آن را مورد بررسی دقیق دهند ، و در صورت مشاهده هر گونه نشتی روغن از شیلنگ نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

    به علت اهمیت امنیت مصرف کنندگان و با توجه به این مسئله که سازه آسانسور فقط یک بار در ساختمان نصب می گردد،دقت،برنامه ریزی،طراحی،نقشه کشی و اندازه گیری،اجرا،نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک ،اهمیت فوق العاده ای دارد.امنیت اسانسور هیدرولیک نسبت  به انواع دیگر اسانسور مثل اسانسور کششی و یا اسانسور روم لس مثال زدنی است به همین علت گرایش به استفاده از اسانسور هیدرولیک در جامعه رو به افزایش است  ، این تمایل منحصر به پایتخت و کلان شهرهای اطراف نیست ،تمام مناطق ایران متقاضی نصب اسانسور هیدرولیک هستند .بنابرین حوضه فعالیت ما تمام شهرهای ایران می باشد و با اعزام تیم های تخصصی به نقاط مختلف ایران نصب اسانسور هیدرولیک را با شایستگی انجام می دهیم.

     بعد از اینکه بر اساس بازدیدهای فنی اندازه ها و دیگر مشخصات آسانسور معین شد ، برای ساخت کابین و جک و کاراسلینگ اقدام می شود.دیگر لوازم و قطعات نیز خریداری می گردد. بسته به شرایط ساختمان ، انتقال جک و کابین و کاراسلینگ به درون چاه صورت میگیرد . در هر حالت باید این انتقال طوری باشد که نه به آهن کشی و ریل صدمه ای وارد شود، و نه به کابین و جک و کاراسلینگ آسیبی وارد شود.آسانسور هیدرولیک ساختاری دارد که مونتاژ وراه اندازی آن در عین سادگی باید با دقت و وسواس زیاد صورت گیرد،چرا که اگردر زمان نصب و مونتاژ دقت  لازم صورت نگیرد و با حوصله قطعات ولوازم و تابلو فرمان نصب و راه اندازی نشود،هر چند به خاطر سرعت عمل ، پروژه سریع آماده شده است ، اما این عدم دقت در زمان استفاده از آسانسور خود را نشان میدهد و منجر به خرابی و ایرادات مستمر می گردد.

      مورد دیگری که ممکن است در دراز مدت بر عملکرد آسانسور هیدرولیکی تاثیر منفی بگذارد کیفیت بد و ضعیف قطعات و لوازم آسانسور خریداری شده است . مشتریان قبل از خرید آسانسور هیدرولیکی،از فروشنده درخواست لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی می کنند ، بالا و یا پایین بودن قیمت آسانسور هیدرولیک بطور مستقیم به کیفیت آن ربط دارد .اگر مشتری به خاطر قدرت خرید پایین اصرار به خرید آسانسور هیدرولیکی ضعیف کند،باید منتظر مشکلات بعدی آن هم باشد.قطعا هزینه ای که بابت خرید یک سیستم هیدرولیکی خوب صرفه جویی شده است،باید به خاطر تعمیرات مداوم پرداخت شود.

     در تمام جوامع بشری تمرکز روی این مسئله وجود دارد که چگونه می شود خطر و ریسک مرگ را از زندگی و کار انسانها کم کرد.یا اینکه چطور از ابزارها ، وسایل و امکانات رفاهی اطراف خود استفاده کنیم که خطری متوجه ما نشود . همیشه نوآوریهایی در همه جنبه های زندگی بشری بوجود می آید،وسایل و امکانات مورد استفاده انسانها بهینه می شوند و حتی اختراعات تکمیلی در یک وسیله خاص صورت میگیرد تا هم استفاده از آن راحت تر شود ،هم مقرون به صرفه تر شود و هم خطرات جانبی آن کمتر یا به حداقل و حتی به صفر برسد.یکی از این وسایل رفاهی انسان که شامل توضیح فوق می شود ، آسانسور هیدرولیک می باشد.

    آسانسور هیدرولیک در ساختمانهایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم ،یکی از بهترین انتخابهاست.

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست.

انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که اسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

نگارش:گروه فنی و مهندسی هیدرو فراز پارس

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیکدر بسیاری از ساختمانها خلأ وجود آسانسورهای باربر بسیار محسوس است.

در اینگونه بناها معمولاً به علت ملاحظات زیربنا تنها به تأمین آسانسورهای مسافربر بسنده می گردد، حال آنکه آسانسورهای مسافربر با توجه به تزئینات، ظرفیت، ابعاد ورودی و ارتفاع کابین و موارد فنی و ایمنی جهت جابجایی بار و اثاثیه منزل مناسب نیستند. پنلهای کابری مناسب و تزئینات مقاوم در برابر خط و خش به آسانسورهای باربر امکان حمل بار را به راحتی فراهم می نمایند.

آسانسور باربری دارای مزیت هایی مانند ایمنی بالا، قدرت ساختاری بالا، دوام، عرض زیاد درب ، و غیره.

مهم نیست که در کارخانه، مرکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای و غیره، آسانسور بار همیشه شما را با خدمات پایدار و عالی با احساس مسئولیت و تکنولوژی کامل، فراهم می کند.

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز با دو سیستم زیر و بصورت هیدرولیک بالابر های خود را ارائه مینماید :

1- جک کنار

2-جک مستقیم مرکزی

 

.مشخصات متنوعی از ظرفیت بارگیری نیز در سطح جهان بالاست. آسانسور بار انتخاب ایده آل برای کارخانه های بزرگ، انبار، فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها، مراکز خرید و غیره میباشد .

  • در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است

    روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند

 

حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی:

    همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و آن‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسورها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن‌ها نسبت به نوع کششی قدرت‌مندتر هستند. از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود. بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود. از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود. در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند. همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است.

    این روزها آسانسورهای هیدرولیکی به طرز چشمگیری در ساختمانهای مسکونی و تجاری نصب میشوند، به آسانسورهای هیدرولیکی در اصطلاح عامیانه آسانسور جکی نیز اطلاق می شود از محاسن آسانسورهای هیدرولیک می توان به موارد زیر را ذکر کرد :

نیاز به فضای کم و چاله آسانسور کوچک

-1افزایش ایمنی و کاهش خطر سقوط کابین به دلیل استفاده از جک

2- برخورداری از حرکت یکنواحت و بدون صدا

3- توقف ملایم‌تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

4- حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش

5- طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک

6- افزایش ایمنی برای نصب و سرویس به وسیله حذف یا کاهش قطعات دوار

7- افزایش ایمنی و پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به وسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه‌ور در مخزن پاوریونیت

8- کاهش گرمای محیط موتورخانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

9- امکان حذف گاورنر (سرعت شمار) در سیستم‌های جک مستقیم با استفاده از مکانیزم Rupture Valve برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

10- امکان تنظیم سرعت تا 1 متر بر ثانیه به وسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه‌تر و ایمن‌تر از آسانسورهای کششی 3VF است.

11- امکان افزایش فضای کابین و کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

12- کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات قطعات

13- افزایش ضریب ایمنی در برابر خطرات آتش‌سوزی و زلزله به علت سهولت دسترسی به موتورخانه در پایین و امکان خروج اضطراری از کابین

14- دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

15- استفاده از فضاهای بدون استفاده با کمترین محدودیت ممکن

    با توجه به محاسن مطرح شده از آسانسورهای هیدرولیکی می توان به طور قابل توجهی در فضاهای کوچک ، ساختمانهای فاقد آسا نسور ، ساختمانهای ساخته شده که در آن فضایی جهت نصب آسانسور مد نظر قرار نگرفته است ، فضای بین پله ها ، نمای ساختمانها، بهره برد . ساختمانهای بالا عموما مسکونی هستند و انسانها در آن زندگی می کنند به همین دلیل هرگونه تخریب و تغییر در معماری ساختمان بسیار سخت خواهد بود.

 

     اگر مهندسین ساختمان از اول طراحی، آسانسور هیدرولیکی را در نظر داشته باشند مشکلات کناری کمتری در زمان نصب و یا طراحی آسانسور پدیدار می شود.اطلاعاتی نظیر نوع کاربری آسانسور،اندازه چاه آسانسور،مشخص کردن محل تابلو فرمان و پاوریونت ، ظرفیت و سرعت آسانسور،نوع درب طبقات و کابین،محاسبه دفعات استفاده آسانسور،فاصله طبقات،فاصله سقف کابین تا زیر سقف ساختمان،اندازه پیت و یا عمق چاک آسانسور،و در آخر آیا محدودیتی با کندن چاه برای مستقر کردن جک وجود دارد یا نه؟

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در راستای احترام به حقوق مشتریان ،در درجه اول امنیت مصرف کنندگان و در درجه دوم کیفیت خوب محصول عرضه شده  به مشتریان عزیز را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار داده است . بنابراین در تولید آسانسور هیدرولیکی بهترین قطعات و لوازم را استفاده می کند،باهم قسمتهای مهم یک آسانسور هیدرولیکی را مرور میکنیم.

جک کروم استیل رومانی

    جک هیدرولیکی تولید ما از بهترین نوع سیلندر و پیستون ساخت کشور رومانی ساخته شده است ،سختی جنس پیستون ونیز سطح فوق صیقلی آن باعث می شود که جک هیدرولیکی به ندرت دچار روغن ریزی شود،لوازم عایق بندی آن از شرکت CFW آلمان می باشد ،این جکها کمترین استهلاک را دارند.

پاوریونیت

   پاور یونیت،نیروی محرکه آسانسور است ،در تولید پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای ساخت کشور ایتالیا استفاده می شود ، دو برند ELMO و SB موتورهای بسیار با کیفیتی هستند که بسته به ظرفیت بالا و یا کم آسانسور از آنها استفاده می شود ،این موتورها در درون روغن مخزن پاوریونیت غوطه ور هستند که علاوه بر طول عمر بالا صدای خیلی کمی تولید میکنند.ضمنا برای آلودگی صوتی کمتر و عملکرد بهتر از پمپ اسکرو و سایلنسر نیز استفاده می شود.

 

      سیستم های هیدرولیک حتما مجهز به شیر برقی هستند، بر روی  پاور یونیت یک دستگاه شیر برقی نصب می شود ، گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در تولید پاور یونیت از شیر برقی آلمانی بلین BLAIN استفاده میکند ، شیر بلین در مقابل خرابی و فرسایش بسار مقاوم است ، حرکت نرم اسانسور در زمان شروع و توقف به خاطر وجود شیر برقی بر روی سیستم می باشد.ضمنا روغن هیدرولیک توسط شیلنگهای بسیار قوی از پاور یونیت به جک هیدرولیکی منتقل می شود ،این شیلنگها دو لایه سیم هستند و فشار 250 بار را به راحتی تحمل می کنند.سیستم پرشر سوییچ بر روی پاور یونیت نصب می شود که از اور لود آسانسور جلوگیری میکند یعنی اگر بار بیش از ظرفیت بر روی آسانسور باشد مانع از حرکت آسانسور می شود و  زمانی که بار اضافه برداشته شود آسانسور دوباره شروع به حرکت می کند.

گرمکن روغن ( هیتر اویل )

درون مخزن پاور یونیت و داخل روغن هیدرولیک ، گرمکن روغن نصب می شود تا در فصول سرما دمای روغن را بطور یکنواخت مناسب حرکت پیستون جک  نگه دارد ومانع سفت شدن روغن هیدرولیک می شود.

سیستم خنک کننده

علاوه بر این برای مناطق گرمسیری و یا مکانهای تجاری پر تردد ،به منظور جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن ،سیستم کولینگ نصب می گردد ،این سیستم خنک کننده  روغن هیدرولیکی،دمای آن را  متعادل نگه می دارد.

شیلنگ و راپچرولو

    شیلنگ هیدرولیک ممکن است به علتهای مختلف از جمله فشار زیاد جک و یا فرسایش به خاطر استفاده طولانی مدت از سیستم آسانسور هیدرولیک دچار پارگی یا ترکیدگی شود ،برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین اسانسور در انتهای جک هیدرولیکی قطعه ای نصب میشود بنام راپچر ولو ، راپچر ولو مانع از خروج روغن هیدرولیکی از جک میگردد و باعث می شود کابین در یک نقطه ثابت بماند.سرویس کاران اسانسور که بصورت دوره ای و ماهانه اسانسور های هیدرولیک را بازرسی و سرکشی میکننند موظف هستند بازدید از شیلنگ هیدرولیک را هم جزء موارد ضروری قلم داد کنند و آن را مورد بررسی دقیق دهند ، و در صورت مشاهده هر گونه نشتی روغن از شیلنگ نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

    به علت اهمیت امنیت مصرف کنندگان و با توجه به این مسئله که سازه آسانسور فقط یک بار در ساختمان نصب می گردد،دقت،برنامه ریزی،طراحی،نقشه کشی و اندازه گیری،اجرا،نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک ،اهمیت فوق العاده ای دارد.امنیت اسانسور هیدرولیک نسبت  به انواع دیگر اسانسور مثل اسانسور کششی و یا اسانسور روم لس مثال زدنی است به همین علت گرایش به استفاده از اسانسور هیدرولیک در جامعه رو به افزایش است  ، این تمایل منحصر به پایتخت و کلان شهرهای اطراف نیست ،تمام مناطق ایران متقاضی نصب اسانسور هیدرولیک هستند .بنابرین حوضه فعالیت ما تمام شهرهای ایران می باشد و با اعزام تیم های تخصصی به نقاط مختلف ایران نصب اسانسور هیدرولیک را با شایستگی انجام می دهیم.

     بعد از اینکه بر اساس بازدیدهای فنی اندازه ها و دیگر مشخصات آسانسور معین شد ، برای ساخت کابین و جک و کاراسلینگ اقدام می شود.دیگر لوازم و قطعات نیز خریداری می گردد. بسته به شرایط ساختمان ، انتقال جک و کابین و کاراسلینگ به درون چاه صورت میگیرد . در هر حالت باید این انتقال طوری باشد که نه به آهن کشی و ریل صدمه ای وارد شود، و نه به کابین و جک و کاراسلینگ آسیبی وارد شود.آسانسور هیدرولیک ساختاری دارد که مونتاژ وراه اندازی آن در عین سادگی باید با دقت و وسواس زیاد صورت گیرد،چرا که اگردر زمان نصب و مونتاژ دقت  لازم صورت نگیرد و با حوصله قطعات ولوازم و تابلو فرمان نصب و راه اندازی نشود،هر چند به خاطر سرعت عمل ، پروژه سریع آماده شده است ، اما این عدم دقت در زمان استفاده از آسانسور خود را نشان میدهد و منجر به خرابی و ایرادات مستمر می گردد.

      مورد دیگری که ممکن است در دراز مدت بر عملکرد آسانسور هیدرولیکی تاثیر منفی بگذارد کیفیت بد و ضعیف قطعات و لوازم آسانسور خریداری شده است . مشتریان قبل از خرید آسانسور هیدرولیکی،از فروشنده درخواست لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی می کنند ، بالا و یا پایین بودن قیمت آسانسور هیدرولیک بطور مستقیم به کیفیت آن ربط دارد .اگر مشتری به خاطر قدرت خرید پایین اصرار به خرید آسانسور هیدرولیکی ضعیف کند،باید منتظر مشکلات بعدی آن هم باشد.قطعا هزینه ای که بابت خرید یک سیستم هیدرولیکی خوب صرفه جویی شده است،باید به خاطر تعمیرات مداوم پرداخت شود.

     در تمام جوامع بشری تمرکز روی این مسئله وجود دارد که چگونه می شود خطر و ریسک مرگ را از زندگی و کار انسانها کم کرد.یا اینکه چطور از ابزارها ، وسایل و امکانات رفاهی اطراف خود استفاده کنیم که خطری متوجه ما نشود . همیشه نوآوریهایی در همه جنبه های زندگی بشری بوجود می آید،وسایل و امکانات مورد استفاده انسانها بهینه می شوند و حتی اختراعات تکمیلی در یک وسیله خاص صورت میگیرد تا هم استفاده از آن راحت تر شود ،هم مقرون به صرفه تر شود و هم خطرات جانبی آن کمتر یا به حداقل و حتی به صفر برسد.یکی از این وسایل رفاهی انسان که شامل توضیح فوق می شود ، آسانسور هیدرولیک می باشد.

    آسانسور هیدرولیک در ساختمانهایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم ،یکی از بهترین انتخابهاست.

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست.

انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که اسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

نگارش:گروه فنی و مهندسی هیدرو فراز پارس

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیکدر بسیاری از ساختمانها خلأ وجود آسانسورهای باربر بسیار محسوس است.

در اینگونه بناها معمولاً به علت ملاحظات زیربنا تنها به تأمین آسانسورهای مسافربر بسنده می گردد، حال آنکه آسانسورهای مسافربر با توجه به تزئینات، ظرفیت، ابعاد ورودی و ارتفاع کابین و موارد فنی و ایمنی جهت جابجایی بار و اثاثیه منزل مناسب نیستند. پنلهای کابری مناسب و تزئینات مقاوم در برابر خط و خش به آسانسورهای باربر امکان حمل بار را به راحتی فراهم می نمایند.

آسانسور باربری دارای مزیت هایی مانند ایمنی بالا، قدرت ساختاری بالا، دوام، عرض زیاد درب ، و غیره.

مهم نیست که در کارخانه، مرکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای و غیره، آسانسور بار همیشه شما را با خدمات پایدار و عالی با احساس مسئولیت و تکنولوژی کامل، فراهم می کند.

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز با دو سیستم زیر و بصورت هیدرولیک بالابر های خود را ارائه مینماید :

1- جک کنار

2-جک مستقیم مرکزی

 

.مشخصات متنوعی از ظرفیت بارگیری نیز در سطح جهان بالاست. آسانسور بار انتخاب ایده آل برای کارخانه های بزرگ، انبار، فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها، مراکز خرید و غیره میباشد .

  • در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است

    روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند

 

حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی:

    همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و آن‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسورها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن‌ها نسبت به نوع کششی قدرت‌مندتر هستند. از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود. بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود. از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود. در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند. همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است.

    این روزها آسانسورهای هیدرولیکی به طرز چشمگیری در ساختمانهای مسکونی و تجاری نصب میشوند، به آسانسورهای هیدرولیکی در اصطلاح عامیانه آسانسور جکی نیز اطلاق می شود از محاسن آسانسورهای هیدرولیک می توان به موارد زیر را ذکر کرد :

نیاز به فضای کم و چاله آسانسور کوچک

-1افزایش ایمنی و کاهش خطر سقوط کابین به دلیل استفاده از جک

2- برخورداری از حرکت یکنواحت و بدون صدا

3- توقف ملایم‌تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

4- حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش

5- طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک

6- افزایش ایمنی برای نصب و سرویس به وسیله حذف یا کاهش قطعات دوار

7- افزایش ایمنی و پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به وسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه‌ور در مخزن پاوریونیت

8- کاهش گرمای محیط موتورخانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

9- امکان حذف گاورنر (سرعت شمار) در سیستم‌های جک مستقیم با استفاده از مکانیزم Rupture Valve برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

10- امکان تنظیم سرعت تا 1 متر بر ثانیه به وسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه‌تر و ایمن‌تر از آسانسورهای کششی 3VF است.

11- امکان افزایش فضای کابین و کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

12- کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات قطعات

13- افزایش ضریب ایمنی در برابر خطرات آتش‌سوزی و زلزله به علت سهولت دسترسی به موتورخانه در پایین و امکان خروج اضطراری از کابین

14- دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

15- استفاده از فضاهای بدون استفاده با کمترین محدودیت ممکن

    با توجه به محاسن مطرح شده از آسانسورهای هیدرولیکی می توان به طور قابل توجهی در فضاهای کوچک ، ساختمانهای فاقد آسا نسور ، ساختمانهای ساخته شده که در آن فضایی جهت نصب آسانسور مد نظر قرار نگرفته است ، فضای بین پله ها ، نمای ساختمانها، بهره برد . ساختمانهای بالا عموما مسکونی هستند و انسانها در آن زندگی می کنند به همین دلیل هرگونه تخریب و تغییر در معماری ساختمان بسیار سخت خواهد بود.

 

     اگر مهندسین ساختمان از اول طراحی، آسانسور هیدرولیکی را در نظر داشته باشند مشکلات کناری کمتری در زمان نصب و یا طراحی آسانسور پدیدار می شود.اطلاعاتی نظیر نوع کاربری آسانسور،اندازه چاه آسانسور،مشخص کردن محل تابلو فرمان و پاوریونت ، ظرفیت و سرعت آسانسور،نوع درب طبقات و کابین،محاسبه دفعات استفاده آسانسور،فاصله طبقات،فاصله سقف کابین تا زیر سقف ساختمان،اندازه پیت و یا عمق چاک آسانسور،و در آخر آیا محدودیتی با کندن چاه برای مستقر کردن جک وجود دارد یا نه؟

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در راستای احترام به حقوق مشتریان ،در درجه اول امنیت مصرف کنندگان و در درجه دوم کیفیت خوب محصول عرضه شده  به مشتریان عزیز را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار داده است . بنابراین در تولید آسانسور هیدرولیکی بهترین قطعات و لوازم را استفاده می کند،باهم قسمتهای مهم یک آسانسور هیدرولیکی را مرور میکنیم.

جک کروم استیل رومانی

    جک هیدرولیکی تولید ما از بهترین نوع سیلندر و پیستون ساخت کشور رومانی ساخته شده است ،سختی جنس پیستون ونیز سطح فوق صیقلی آن باعث می شود که جک هیدرولیکی به ندرت دچار روغن ریزی شود،لوازم عایق بندی آن از شرکت CFW آلمان می باشد ،این جکها کمترین استهلاک را دارند.

پاوریونیت

   پاور یونیت،نیروی محرکه آسانسور است ،در تولید پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای ساخت کشور ایتالیا استفاده می شود ، دو برند ELMO و SB موتورهای بسیار با کیفیتی هستند که بسته به ظرفیت بالا و یا کم آسانسور از آنها استفاده می شود ،این موتورها در درون روغن مخزن پاوریونیت غوطه ور هستند که علاوه بر طول عمر بالا صدای خیلی کمی تولید میکنند.ضمنا برای آلودگی صوتی کمتر و عملکرد بهتر از پمپ اسکرو و سایلنسر نیز استفاده می شود.

 

      سیستم های هیدرولیک حتما مجهز به شیر برقی هستند، بر روی  پاور یونیت یک دستگاه شیر برقی نصب می شود ، گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در تولید پاور یونیت از شیر برقی آلمانی بلین BLAIN استفاده میکند ، شیر بلین در مقابل خرابی و فرسایش بسار مقاوم است ، حرکت نرم اسانسور در زمان شروع و توقف به خاطر وجود شیر برقی بر روی سیستم می باشد.ضمنا روغن هیدرولیک توسط شیلنگهای بسیار قوی از پاور یونیت به جک هیدرولیکی منتقل می شود ،این شیلنگها دو لایه سیم هستند و فشار 250 بار را به راحتی تحمل می کنند.سیستم پرشر سوییچ بر روی پاور یونیت نصب می شود که از اور لود آسانسور جلوگیری میکند یعنی اگر بار بیش از ظرفیت بر روی آسانسور باشد مانع از حرکت آسانسور می شود و  زمانی که بار اضافه برداشته شود آسانسور دوباره شروع به حرکت می کند.

گرمکن روغن ( هیتر اویل )

درون مخزن پاور یونیت و داخل روغن هیدرولیک ، گرمکن روغن نصب می شود تا در فصول سرما دمای روغن را بطور یکنواخت مناسب حرکت پیستون جک  نگه دارد ومانع سفت شدن روغن هیدرولیک می شود.

سیستم خنک کننده

علاوه بر این برای مناطق گرمسیری و یا مکانهای تجاری پر تردد ،به منظور جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن ،سیستم کولینگ نصب می گردد ،این سیستم خنک کننده  روغن هیدرولیکی،دمای آن را  متعادل نگه می دارد.

شیلنگ و راپچرولو

    شیلنگ هیدرولیک ممکن است به علتهای مختلف از جمله فشار زیاد جک و یا فرسایش به خاطر استفاده طولانی مدت از سیستم آسانسور هیدرولیک دچار پارگی یا ترکیدگی شود ،برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین اسانسور در انتهای جک هیدرولیکی قطعه ای نصب میشود بنام راپچر ولو ، راپچر ولو مانع از خروج روغن هیدرولیکی از جک میگردد و باعث می شود کابین در یک نقطه ثابت بماند.سرویس کاران اسانسور که بصورت دوره ای و ماهانه اسانسور های هیدرولیک را بازرسی و سرکشی میکننند موظف هستند بازدید از شیلنگ هیدرولیک را هم جزء موارد ضروری قلم داد کنند و آن را مورد بررسی دقیق دهند ، و در صورت مشاهده هر گونه نشتی روغن از شیلنگ نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

    به علت اهمیت امنیت مصرف کنندگان و با توجه به این مسئله که سازه آسانسور فقط یک بار در ساختمان نصب می گردد،دقت،برنامه ریزی،طراحی،نقشه کشی و اندازه گیری،اجرا،نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک ،اهمیت فوق العاده ای دارد.امنیت اسانسور هیدرولیک نسبت  به انواع دیگر اسانسور مثل اسانسور کششی و یا اسانسور روم لس مثال زدنی است به همین علت گرایش به استفاده از اسانسور هیدرولیک در جامعه رو به افزایش است  ، این تمایل منحصر به پایتخت و کلان شهرهای اطراف نیست ،تمام مناطق ایران متقاضی نصب اسانسور هیدرولیک هستند .بنابرین حوضه فعالیت ما تمام شهرهای ایران می باشد و با اعزام تیم های تخصصی به نقاط مختلف ایران نصب اسانسور هیدرولیک را با شایستگی انجام می دهیم.

     بعد از اینکه بر اساس بازدیدهای فنی اندازه ها و دیگر مشخصات آسانسور معین شد ، برای ساخت کابین و جک و کاراسلینگ اقدام می شود.دیگر لوازم و قطعات نیز خریداری می گردد. بسته به شرایط ساختمان ، انتقال جک و کابین و کاراسلینگ به درون چاه صورت میگیرد . در هر حالت باید این انتقال طوری باشد که نه به آهن کشی و ریل صدمه ای وارد شود، و نه به کابین و جک و کاراسلینگ آسیبی وارد شود.آسانسور هیدرولیک ساختاری دارد که مونتاژ وراه اندازی آن در عین سادگی باید با دقت و وسواس زیاد صورت گیرد،چرا که اگردر زمان نصب و مونتاژ دقت  لازم صورت نگیرد و با حوصله قطعات ولوازم و تابلو فرمان نصب و راه اندازی نشود،هر چند به خاطر سرعت عمل ، پروژه سریع آماده شده است ، اما این عدم دقت در زمان استفاده از آسانسور خود را نشان میدهد و منجر به خرابی و ایرادات مستمر می گردد.

      مورد دیگری که ممکن است در دراز مدت بر عملکرد آسانسور هیدرولیکی تاثیر منفی بگذارد کیفیت بد و ضعیف قطعات و لوازم آسانسور خریداری شده است . مشتریان قبل از خرید آسانسور هیدرولیکی،از فروشنده درخواست لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی می کنند ، بالا و یا پایین بودن قیمت آسانسور هیدرولیک بطور مستقیم به کیفیت آن ربط دارد .اگر مشتری به خاطر قدرت خرید پایین اصرار به خرید آسانسور هیدرولیکی ضعیف کند،باید منتظر مشکلات بعدی آن هم باشد.قطعا هزینه ای که بابت خرید یک سیستم هیدرولیکی خوب صرفه جویی شده است،باید به خاطر تعمیرات مداوم پرداخت شود.

     در تمام جوامع بشری تمرکز روی این مسئله وجود دارد که چگونه می شود خطر و ریسک مرگ را از زندگی و کار انسانها کم کرد.یا اینکه چطور از ابزارها ، وسایل و امکانات رفاهی اطراف خود استفاده کنیم که خطری متوجه ما نشود . همیشه نوآوریهایی در همه جنبه های زندگی بشری بوجود می آید،وسایل و امکانات مورد استفاده انسانها بهینه می شوند و حتی اختراعات تکمیلی در یک وسیله خاص صورت میگیرد تا هم استفاده از آن راحت تر شود ،هم مقرون به صرفه تر شود و هم خطرات جانبی آن کمتر یا به حداقل و حتی به صفر برسد.یکی از این وسایل رفاهی انسان که شامل توضیح فوق می شود ، آسانسور هیدرولیک می باشد.در بسیاری از ساختمانها خلأ وجود آسانسورهای باربر بسیار محسوس است.

در اینگونه بناها معمولاً به علت ملاحظات زیربنا تنها به تأمین آسانسورهای مسافربر بسنده می گردد، حال آنکه آسانسورهای مسافربر با توجه به تزئینات، ظرفیت، ابعاد ورودی و ارتفاع کابین و موارد فنی و ایمنی جهت جابجایی بار و اثاثیه منزل مناسب نیستند. پنلهای کابری مناسب و تزئینات مقاوم در برابر خط و خش به آسانسورهای باربر امکان حمل بار را به راحتی فراهم می نمایند.

آسانسور باربری دارای مزیت هایی مانند ایمنی بالا، قدرت ساختاری بالا، دوام، عرض زیاد درب ، و غیره.

مهم نیست که در کارخانه، مرکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای و غیره، آسانسور بار همیشه شما را با خدمات پایدار و عالی با احساس مسئولیت و تکنولوژی کامل، فراهم می کند.

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز با دو سیستم زیر و بصورت هیدرولیک بالابر های خود را ارائه مینماید :

1- جک کنار

2-جک مستقیم مرکزی

 

.مشخصات متنوعی از ظرفیت بارگیری نیز در سطح جهان بالاست. آسانسور بار انتخاب ایده آل برای کارخانه های بزرگ، انبار، فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها، مراکز خرید و غیره میباشد .

  • در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است

    روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند

 

حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی:

    همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و آن‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسورها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن‌ها نسبت به نوع کششی قدرت‌مندتر هستند. از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود. بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود. از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود. در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند. همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است.

    این روزها آسانسورهای هیدرولیکی به طرز چشمگیری در ساختمانهای مسکونی و تجاری نصب میشوند، به آسانسورهای هیدرولیکی در اصطلاح عامیانه آسانسور جکی نیز اطلاق می شود از محاسن آسانسورهای هیدرولیک می توان به موارد زیر را ذکر کرد :

نیاز به فضای کم و چاله آسانسور کوچک

-1افزایش ایمنی و کاهش خطر سقوط کابین به دلیل استفاده از جک

2- برخورداری از حرکت یکنواحت و بدون صدا

3- توقف ملایم‌تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

4- حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش

5- طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک

6- افزایش ایمنی برای نصب و سرویس به وسیله حذف یا کاهش قطعات دوار

7- افزایش ایمنی و پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به وسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه‌ور در مخزن پاوریونیت

8- کاهش گرمای محیط موتورخانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

9- امکان حذف گاورنر (سرعت شمار) در سیستم‌های جک مستقیم با استفاده از مکانیزم Rupture Valve برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

10- امکان تنظیم سرعت تا 1 متر بر ثانیه به وسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه‌تر و ایمن‌تر از آسانسورهای کششی 3VF است.

11- امکان افزایش فضای کابین و کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

12- کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات قطعات

13- افزایش ضریب ایمنی در برابر خطرات آتش‌سوزی و زلزله به علت سهولت دسترسی به موتورخانه در پایین و امکان خروج اضطراری از کابین

14- دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

15- استفاده از فضاهای بدون استفاده با کمترین محدودیت ممکن

    با توجه به محاسن مطرح شده از آسانسورهای هیدرولیکی می توان به طور قابل توجهی در فضاهای کوچک ، ساختمانهای فاقد آسا نسور ، ساختمانهای ساخته شده که در آن فضایی جهت نصب آسانسور مد نظر قرار نگرفته است ، فضای بین پله ها ، نمای ساختمانها، بهره برد . ساختمانهای بالا عموما مسکونی هستند و انسانها در آن زندگی می کنند به همین دلیل هرگونه تخریب و تغییر در معماری ساختمان بسیار سخت خواهد بود.

 

     اگر مهندسین ساختمان از اول طراحی، آسانسور هیدرولیکی را در نظر داشته باشند مشکلات کناری کمتری در زمان نصب و یا طراحی آسانسور پدیدار می شود.اطلاعاتی نظیر نوع کاربری آسانسور،اندازه چاه آسانسور،مشخص کردن محل تابلو فرمان و پاوریونت ، ظرفیت و سرعت آسانسور،نوع درب طبقات و کابین،محاسبه دفعات استفاده آسانسور،فاصله طبقات،فاصله سقف کابین تا زیر سقف ساختمان،اندازه پیت و یا عمق چاک آسانسور،و در آخر آیا محدودیتی با کندن چاه برای مستقر کردن جک وجود دارد یا نه؟

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در راستای احترام به حقوق مشتریان ،در درجه اول امنیت مصرف کنندگان و در درجه دوم کیفیت خوب محصول عرضه شده  به مشتریان عزیز را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار داده است . بنابراین در تولید آسانسور هیدرولیکی بهترین قطعات و لوازم را استفاده می کند،باهم قسمتهای مهم یک آسانسور هیدرولیکی را مرور میکنیم.

جک کروم استیل رومانی

    جک هیدرولیکی تولید ما از بهترین نوع سیلندر و پیستون ساخت کشور رومانی ساخته شده است ،سختی جنس پیستون ونیز سطح فوق صیقلی آن باعث می شود که جک هیدرولیکی به ندرت دچار روغن ریزی شود،لوازم عایق بندی آن از شرکت CFW آلمان می باشد ،این جکها کمترین استهلاک را دارند.

پاوریونیت

   پاور یونیت،نیروی محرکه آسانسور است ،در تولید پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای ساخت کشور ایتالیا استفاده می شود ، دو برند ELMO و SB موتورهای بسیار با کیفیتی هستند که بسته به ظرفیت بالا و یا کم آسانسور از آنها استفاده می شود ،این موتورها در درون روغن مخزن پاوریونیت غوطه ور هستند که علاوه بر طول عمر بالا صدای خیلی کمی تولید میکنند.ضمنا برای آلودگی صوتی کمتر و عملکرد بهتر از پمپ اسکرو و سایلنسر نیز استفاده می شود.

 

      سیستم های هیدرولیک حتما مجهز به شیر برقی هستند، بر روی  پاور یونیت یک دستگاه شیر برقی نصب می شود ، گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در تولید پاور یونیت از شیر برقی آلمانی بلین BLAIN استفاده میکند ، شیر بلین در مقابل خرابی و فرسایش بسار مقاوم است ، حرکت نرم اسانسور در زمان شروع و توقف به خاطر وجود شیر برقی بر روی سیستم می باشد.ضمنا روغن هیدرولیک توسط شیلنگهای بسیار قوی از پاور یونیت به جک هیدرولیکی منتقل می شود ،این شیلنگها دو لایه سیم هستند و فشار 250 بار را به راحتی تحمل می کنند.سیستم پرشر سوییچ بر روی پاور یونیت نصب می شود که از اور لود آسانسور جلوگیری میکند یعنی اگر بار بیش از ظرفیت بر روی آسانسور باشد مانع از حرکت آسانسور می شود و  زمانی که بار اضافه برداشته شود آسانسور دوباره شروع به حرکت می کند.

گرمکن روغن ( هیتر اویل )

درون مخزن پاور یونیت و داخل روغن هیدرولیک ، گرمکن روغن نصب می شود تا در فصول سرما دمای روغن را بطور یکنواخت مناسب حرکت پیستون جک  نگه دارد ومانع سفت شدن روغن هیدرولیک می شود.

سیستم خنک کننده

علاوه بر این برای مناطق گرمسیری و یا مکانهای تجاری پر تردد ،به منظور جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن ،سیستم کولینگ نصب می گردد ،این سیستم خنک کننده  روغن هیدرولیکی،دمای آن را  متعادل نگه می دارد.

شیلنگ و راپچرولو

    شیلنگ هیدرولیک ممکن است به علتهای مختلف از جمله فشار زیاد جک و یا فرسایش به خاطر استفاده طولانی مدت از سیستم آسانسور هیدرولیک دچار پارگی یا ترکیدگی شود ،برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین اسانسور در انتهای جک هیدرولیکی قطعه ای نصب میشود بنام راپچر ولو ، راپچر ولو مانع از خروج روغن هیدرولیکی از جک میگردد و باعث می شود کابین در یک نقطه ثابت بماند.سرویس کاران اسانسور که بصورت دوره ای و ماهانه اسانسور های هیدرولیک را بازرسی و سرکشی میکننند موظف هستند بازدید از شیلنگ هیدرولیک را هم جزء موارد ضروری قلم داد کنند و آن را مورد بررسی دقیق دهند ، و در صورت مشاهده هر گونه نشتی روغن از شیلنگ نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

    به علت اهمیت امنیت مصرف کنندگان و با توجه به این مسئله که سازه آسانسور فقط یک بار در ساختمان نصب می گردد،دقت،برنامه ریزی،طراحی،نقشه کشی و اندازه گیری،اجرا،نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک ،اهمیت فوق العاده ای دارد.امنیت اسانسور هیدرولیک نسبت  به انواع دیگر اسانسور مثل اسانسور کششی و یا اسانسور روم لس مثال زدنی است به همین علت گرایش به استفاده از اسانسور هیدرولیک در جامعه رو به افزایش است  ، این تمایل منحصر به پایتخت و کلان شهرهای اطراف نیست ،تمام مناطق ایران متقاضی نصب اسانسور هیدرولیک هستند .بنابرین حوضه فعالیت ما تمام شهرهای ایران می باشد و با اعزام تیم های تخصصی به نقاط مختلف ایران نصب اسانسور هیدرولیک را با شایستگی انجام می دهیم.

     بعد از اینکه بر اساس بازدیدهای فنی اندازه ها و دیگر مشخصات آسانسور معین شد ، برای ساخت کابین و جک و کاراسلینگ اقدام می شود.دیگر لوازم و قطعات نیز خریداری می گردد. بسته به شرایط ساختمان ، انتقال جک و کابین و کاراسلینگ به درون چاه صورت میگیرد . در هر حالت باید این انتقال طوری باشد که نه به آهن کشی و ریل صدمه ای وارد شود، و نه به کابین و جک و کاراسلینگ آسیبی وارد شود.آسانسور هیدرولیک ساختاری دارد که مونتاژ وراه اندازی آن در عین سادگی باید با دقت و وسواس زیاد صورت گیرد،چرا که اگردر زمان نصب و مونتاژ دقت  لازم صورت نگیرد و با حوصله قطعات ولوازم و تابلو فرمان نصب و راه اندازی نشود،هر چند به خاطر سرعت عمل ، پروژه سریع آماده شده است ، اما این عدم دقت در زمان استفاده از آسانسور خود را نشان میدهد و منجر به خرابی و ایرادات مستمر می گردد.

      مورد دیگری که ممکن است در دراز مدت بر عملکرد آسانسور هیدرولیکی تاثیر منفی بگذارد کیفیت بد و ضعیف قطعات و لوازم آسانسور خریداری شده است . مشتریان قبل از خرید آسانسور هیدرولیکی،از فروشنده درخواست لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی می کنند ، بالا و یا پایین بودن قیمت آسانسور هیدرولیک بطور مستقیم به کیفیت آن ربط دارد .اگر مشتری به خاطر قدرت خرید پایین اصرار به خرید آسانسور هیدرولیکی ضعیف کند،باید منتظر مشکلات بعدی آن هم باشد.قطعا هزینه ای که بابت خرید یک سیستم هیدرولیکی خوب صرفه جویی شده است،باید به خاطر تعمیرات مداوم پرداخت شود.

     در تمام جوامع بشری تمرکز روی این مسئله وجود دارد که چگونه می شود خطر و ریسک مرگ را از زندگی و کار انسانها کم کرد.یا اینکه چطور از ابزارها ، وسایل و امکانات رفاهی اطراف خود استفاده کنیم که خطری متوجه ما نشود . همیشه نوآوریهایی در همه جنبه های زندگی بشری بوجود می آید،وسایل و امکانات مورد استفاده انسانها بهینه می شوند و حتی اختراعات تکمیلی در یک وسیله خاص صورت میگیرد تا هم استفاده از آن راحت تر شود ،هم مقرون به صرفه تر شود و هم خطرات جانبی آن کمتر یا به حداقل و حتی به صفر برسد.یکی از این وسایل رفاهی انسان که شامل توضیح فوق می شود ، آسانسور هیدرولیک می باشد.در بسیاری از ساختمانها خلأ وجود آسانسورهای باربر بسیار محسوس است.

در اینگونه بناها معمولاً به علت ملاحظات زیربنا تنها به تأمین آسانسورهای مسافربر بسنده می گردد، حال آنکه آسانسورهای مسافربر با توجه به تزئینات، ظرفیت، ابعاد ورودی و ارتفاع کابین و موارد فنی و ایمنی جهت جابجایی بار و اثاثیه منزل مناسب نیستند. پنلهای کابری مناسب و تزئینات مقاوم در برابر خط و خش به آسانسورهای باربر امکان حمل بار را به راحتی فراهم می نمایند.

آسانسور باربری دارای مزیت هایی مانند ایمنی بالا، قدرت ساختاری بالا، دوام، عرض زیاد درب ، و غیره.

مهم نیست که در کارخانه، مرکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای و غیره، آسانسور بار همیشه شما را با خدمات پایدار و عالی با احساس مسئولیت و تکنولوژی کامل، فراهم می کند.

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز با دو سیستم زیر و بصورت هیدرولیک بالابر های خود را ارائه مینماید :

1- جک کنار

2-جک مستقیم مرکزی

 

.مشخصات متنوعی از ظرفیت بارگیری نیز در سطح جهان بالاست. آسانسور بار انتخاب ایده آل برای کارخانه های بزرگ، انبار، فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها، مراکز خرید و غیره میباشد .

  • در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است

    روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند

 

حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی:

    همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و آن‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسورها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن‌ها نسبت به نوع کششی قدرت‌مندتر هستند. از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود. بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود. از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود. در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند. همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است.

    این روزها آسانسورهای هیدرولیکی به طرز چشمگیری در ساختمانهای مسکونی و تجاری نصب میشوند، به آسانسورهای هیدرولیکی در اصطلاح عامیانه آسانسور جکی نیز اطلاق می شود از محاسن آسانسورهای هیدرولیک می توان به موارد زیر را ذکر کرد :

نیاز به فضای کم و چاله آسانسور کوچک

-1افزایش ایمنی و کاهش خطر سقوط کابین به دلیل استفاده از جک

2- برخورداری از حرکت یکنواحت و بدون صدا

3- توقف ملایم‌تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

4- حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش

5- طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک

6- افزایش ایمنی برای نصب و سرویس به وسیله حذف یا کاهش قطعات دوار

7- افزایش ایمنی و پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به وسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه‌ور در مخزن پاوریونیت

8- کاهش گرمای محیط موتورخانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

9- امکان حذف گاورنر (سرعت شمار) در سیستم‌های جک مستقیم با استفاده از مکانیزم Rupture Valve برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

10- امکان تنظیم سرعت تا 1 متر بر ثانیه به وسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه‌تر و ایمن‌تر از آسانسورهای کششی 3VF است.

11- امکان افزایش فضای کابین و کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

12- کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات قطعات

13- افزایش ضریب ایمنی در برابر خطرات آتش‌سوزی و زلزله به علت سهولت دسترسی به موتورخانه در پایین و امکان خروج اضطراری از کابین

14- دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

15- استفاده از فضاهای بدون استفاده با کمترین محدودیت ممکن

    با توجه به محاسن مطرح شده از آسانسورهای هیدرولیکی می توان به طور قابل توجهی در فضاهای کوچک ، ساختمانهای فاقد آسا نسور ، ساختمانهای ساخته شده که در آن فضایی جهت نصب آسانسور مد نظر قرار نگرفته است ، فضای بین پله ها ، نمای ساختمانها، بهره برد . ساختمانهای بالا عموما مسکونی هستند و انسانها در آن زندگی می کنند به همین دلیل هرگونه تخریب و تغییر در معماری ساختمان بسیار سخت خواهد بود.

 

     اگر مهندسین ساختمان از اول طراحی، آسانسور هیدرولیکی را در نظر داشته باشند مشکلات کناری کمتری در زمان نصب و یا طراحی آسانسور پدیدار می شود.اطلاعاتی نظیر نوع کاربری آسانسور،اندازه چاه آسانسور،مشخص کردن محل تابلو فرمان و پاوریونت ، ظرفیت و سرعت آسانسور،نوع درب طبقات و کابین،محاسبه دفعات استفاده آسانسور،فاصله طبقات،فاصله سقف کابین تا زیر سقف ساختمان،اندازه پیت و یا عمق چاک آسانسور،و در آخر آیا محدودیتی با کندن چاه برای مستقر کردن جک وجود دارد یا نه؟

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در راستای احترام به حقوق مشتریان ،در درجه اول امنیت مصرف کنندگان و در درجه دوم کیفیت خوب محصول عرضه شده  به مشتریان عزیز را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار داده است . بنابراین در تولید آسانسور هیدرولیکی بهترین قطعات و لوازم را استفاده می کند،باهم قسمتهای مهم یک آسانسور هیدرولیکی را مرور میکنیم.

جک کروم استیل رومانی

    جک هیدرولیکی تولید ما از بهترین نوع سیلندر و پیستون ساخت کشور رومانی ساخته شده است ،سختی جنس پیستون ونیز سطح فوق صیقلی آن باعث می شود که جک هیدرولیکی به ندرت دچار روغن ریزی شود،لوازم عایق بندی آن از شرکت CFW آلمان می باشد ،این جکها کمترین استهلاک را دارند.

پاوریونیت

   پاور یونیت،نیروی محرکه آسانسور است ،در تولید پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای ساخت کشور ایتالیا استفاده می شود ، دو برند ELMO و SB موتورهای بسیار با کیفیتی هستند که بسته به ظرفیت بالا و یا کم آسانسور از آنها استفاده می شود ،این موتورها در درون روغن مخزن پاوریونیت غوطه ور هستند که علاوه بر طول عمر بالا صدای خیلی کمی تولید میکنند.ضمنا برای آلودگی صوتی کمتر و عملکرد بهتر از پمپ اسکرو و سایلنسر نیز استفاده می شود.

 

      سیستم های هیدرولیک حتما مجهز به شیر برقی هستند، بر روی  پاور یونیت یک دستگاه شیر برقی نصب می شود ، گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در تولید پاور یونیت از شیر برقی آلمانی بلین BLAIN استفاده میکند ، شیر بلین در مقابل خرابی و فرسایش بسار مقاوم است ، حرکت نرم اسانسور در زمان شروع و توقف به خاطر وجود شیر برقی بر روی سیستم می باشد.ضمنا روغن هیدرولیک توسط شیلنگهای بسیار قوی از پاور یونیت به جک هیدرولیکی منتقل می شود ،این شیلنگها دو لایه سیم هستند و فشار 250 بار را به راحتی تحمل می کنند.سیستم پرشر سوییچ بر روی پاور یونیت نصب می شود که از اور لود آسانسور جلوگیری میکند یعنی اگر بار بیش از ظرفیت بر روی آسانسور باشد مانع از حرکت آسانسور می شود و  زمانی که بار اضافه برداشته شود آسانسور دوباره شروع به حرکت می کند.

گرمکن روغن ( هیتر اویل )

درون مخزن پاور یونیت و داخل روغن هیدرولیک ، گرمکن روغن نصب می شود تا در فصول سرما دمای روغن را بطور یکنواخت مناسب حرکت پیستون جک  نگه دارد ومانع سفت شدن روغن هیدرولیک می شود.

سیستم خنک کننده

علاوه بر این برای مناطق گرمسیری و یا مکانهای تجاری پر تردد ،به منظور جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن ،سیستم کولینگ نصب می گردد ،این سیستم خنک کننده  روغن هیدرولیکی،دمای آن را  متعادل نگه می دارد.

شیلنگ و راپچرولو

    شیلنگ هیدرولیک ممکن است به علتهای مختلف از جمله فشار زیاد جک و یا فرسایش به خاطر استفاده طولانی مدت از سیستم آسانسور هیدرولیک دچار پارگی یا ترکیدگی شود ،برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین اسانسور در انتهای جک هیدرولیکی قطعه ای نصب میشود بنام راپچر ولو ، راپچر ولو مانع از خروج روغن هیدرولیکی از جک میگردد و باعث می شود کابین در یک نقطه ثابت بماند.سرویس کاران اسانسور که بصورت دوره ای و ماهانه اسانسور های هیدرولیک را بازرسی و سرکشی میکننند موظف هستند بازدید از شیلنگ هیدرولیک را هم جزء موارد ضروری قلم داد کنند و آن را مورد بررسی دقیق دهند ، و در صورت مشاهده هر گونه نشتی روغن از شیلنگ نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

    به علت اهمیت امنیت مصرف کنندگان و با توجه به این مسئله که سازه آسانسور فقط یک بار در ساختمان نصب می گردد،دقت،برنامه ریزی،طراحی،نقشه کشی و اندازه گیری،اجرا،نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک ،اهمیت فوق العاده ای دارد.امنیت اسانسور هیدرولیک نسبت  به انواع دیگر اسانسور مثل اسانسور کششی و یا اسانسور روم لس مثال زدنی است به همین علت گرایش به استفاده از اسانسور هیدرولیک در جامعه رو به افزایش است  ، این تمایل منحصر به پایتخت و کلان شهرهای اطراف نیست ،تمام مناطق ایران متقاضی نصب اسانسور هیدرولیک هستند .بنابرین حوضه فعالیت ما تمام شهرهای ایران می باشد و با اعزام تیم های تخصصی به نقاط مختلف ایران نصب اسانسور هیدرولیک را با شایستگی انجام می دهیم.

     بعد از اینکه بر اساس بازدیدهای فنی اندازه ها و دیگر مشخصات آسانسور معین شد ، برای ساخت کابین و جک و کاراسلینگ اقدام می شود.دیگر لوازم و قطعات نیز خریداری می گردد. بسته به شرایط ساختمان ، انتقال جک و کابین و کاراسلینگ به درون چاه صورت میگیرد . در هر حالت باید این انتقال طوری باشد که نه به آهن کشی و ریل صدمه ای وارد شود، و نه به کابین و جک و کاراسلینگ آسیبی وارد شود.آسانسور هیدرولیک ساختاری دارد که مونتاژ وراه اندازی آن در عین سادگی باید با دقت و وسواس زیاد صورت گیرد،چرا که اگردر زمان نصب و مونتاژ دقت  لازم صورت نگیرد و با حوصله قطعات ولوازم و تابلو فرمان نصب و راه اندازی نشود،هر چند به خاطر سرعت عمل ، پروژه سریع آماده شده است ، اما این عدم دقت در زمان استفاده از آسانسور خود را نشان میدهد و منجر به خرابی و ایرادات مستمر می گردد.

      مورد دیگری که ممکن است در دراز مدت بر عملکرد آسانسور هیدرولیکی تاثیر منفی بگذارد کیفیت بد و ضعیف قطعات و لوازم آسانسور خریداری شده است . مشتریان قبل از خرید آسانسور هیدرولیکی،از فروشنده درخواست لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی می کنند ، بالا و یا پایین بودن قیمت آسانسور هیدرولیک بطور مستقیم به کیفیت آن ربط دارد .اگر مشتری به خاطر قدرت خرید پایین اصرار به خرید آسانسور هیدرولیکی ضعیف کند،باید منتظر مشکلات بعدی آن هم باشد.قطعا هزینه ای که بابت خرید یک سیستم هیدرولیکی خوب صرفه جویی شده است،باید به خاطر تعمیرات مداوم پرداخت شود.

     در تمام جوامع بشری تمرکز روی این مسئله وجود دارد که چگونه می شود خطر و ریسک مرگ را از زندگی و کار انسانها کم کرد.یا اینکه چطور از ابزارها ، وسایل و امکانات رفاهی اطراف خود استفاده کنیم که خطری متوجه ما نشود . همیشه نوآوریهایی در همه جنبه های زندگی بشری بوجود می آید،وسایل و امکانات مورد استفاده انسانها بهینه می شوند و حتی اختراعات تکمیلی در یک وسیله خاص صورت میگیرد تا هم استفاده از آن راحت تر شود ،هم مقرون به صرفه تر شود و هم خطرات جانبی آن کمتر یا به حداقل و حتی به صفر برسد.یکی از این وسایل رفاهی انسان که شامل توضیح فوق می شود ، آسانسور هیدرولیک می باشد.در بسیاری از ساختمانها خلأ وجود آسانسورهای باربر بسیار محسوس است.

در اینگونه بناها معمولاً به علت ملاحظات زیربنا تنها به تأمین آسانسورهای مسافربر بسنده می گردد، حال آنکه آسانسورهای مسافربر با توجه به تزئینات، ظرفیت، ابعاد ورودی و ارتفاع کابین و موارد فنی و ایمنی جهت جابجایی بار و اثاثیه منزل مناسب نیستند. پنلهای کابری مناسب و تزئینات مقاوم در برابر خط و خش به آسانسورهای باربر امکان حمل بار را به راحتی فراهم می نمایند.

آسانسور باربری دارای مزیت هایی مانند ایمنی بالا، قدرت ساختاری بالا، دوام، عرض زیاد درب ، و غیره.

مهم نیست که در کارخانه، مرکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای و غیره، آسانسور بار همیشه شما را با خدمات پایدار و عالی با احساس مسئولیت و تکنولوژی کامل، فراهم می کند.

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز با دو سیستم زیر و بصورت هیدرولیک بالابر های خود را ارائه مینماید :

1- جک کنار

2-جک مستقیم مرکزی

 

.مشخصات متنوعی از ظرفیت بارگیری نیز در سطح جهان بالاست. آسانسور بار انتخاب ایده آل برای کارخانه های بزرگ، انبار، فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها، مراکز خرید و غیره میباشد .

  • در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است

    روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند

 

حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی:

    همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و آن‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسورها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن‌ها نسبت به نوع کششی قدرت‌مندتر هستند. از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود. بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود. از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود. در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند. همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است.

    این روزها آسانسورهای هیدرولیکی به طرز چشمگیری در ساختمانهای مسکونی و تجاری نصب میشوند، به آسانسورهای هیدرولیکی در اصطلاح عامیانه آسانسور جکی نیز اطلاق می شود از محاسن آسانسورهای هیدرولیک می توان به موارد زیر را ذکر کرد :

نیاز به فضای کم و چاله آسانسور کوچک

-1افزایش ایمنی و کاهش خطر سقوط کابین به دلیل استفاده از جک

2- برخورداری از حرکت یکنواحت و بدون صدا

3- توقف ملایم‌تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

4- حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش

5- طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک

6- افزایش ایمنی برای نصب و سرویس به وسیله حذف یا کاهش قطعات دوار

7- افزایش ایمنی و پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به وسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه‌ور در مخزن پاوریونیت

8- کاهش گرمای محیط موتورخانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

9- امکان حذف گاورنر (سرعت شمار) در سیستم‌های جک مستقیم با استفاده از مکانیزم Rupture Valve برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

10- امکان تنظیم سرعت تا 1 متر بر ثانیه به وسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه‌تر و ایمن‌تر از آسانسورهای کششی 3VF است.

11- امکان افزایش فضای کابین و کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

12- کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات قطعات

13- افزایش ضریب ایمنی در برابر خطرات آتش‌سوزی و زلزله به علت سهولت دسترسی به موتورخانه در پایین و امکان خروج اضطراری از کابین

14- دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

15- استفاده از فضاهای بدون استفاده با کمترین محدودیت ممکن

    با توجه به محاسن مطرح شده از آسانسورهای هیدرولیکی می توان به طور قابل توجهی در فضاهای کوچک ، ساختمانهای فاقد آسا نسور ، ساختمانهای ساخته شده که در آن فضایی جهت نصب آسانسور مد نظر قرار نگرفته است ، فضای بین پله ها ، نمای ساختمانها، بهره برد . ساختمانهای بالا عموما مسکونی هستند و انسانها در آن زندگی می کنند به همین دلیل هرگونه تخریب و تغییر در معماری ساختمان بسیار سخت خواهد بود.

 

     اگر مهندسین ساختمان از اول طراحی، آسانسور هیدرولیکی را در نظر داشته باشند مشکلات کناری کمتری در زمان نصب و یا طراحی آسانسور پدیدار می شود.اطلاعاتی نظیر نوع کاربری آسانسور،اندازه چاه آسانسور،مشخص کردن محل تابلو فرمان و پاوریونت ، ظرفیت و سرعت آسانسور،نوع درب طبقات و کابین،محاسبه دفعات استفاده آسانسور،فاصله طبقات،فاصله سقف کابین تا زیر سقف ساختمان،اندازه پیت و یا عمق چاک آسانسور،و در آخر آیا محدودیتی با کندن چاه برای مستقر کردن جک وجود دارد یا نه؟

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در راستای احترام به حقوق مشتریان ،در درجه اول امنیت مصرف کنندگان و در درجه دوم کیفیت خوب محصول عرضه شده  به مشتریان عزیز را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار داده است . بنابراین در تولید آسانسور هیدرولیکی بهترین قطعات و لوازم را استفاده می کند،باهم قسمتهای مهم یک آسانسور هیدرولیکی را مرور میکنیم.

جک کروم استیل رومانی

    جک هیدرولیکی تولید ما از بهترین نوع سیلندر و پیستون ساخت کشور رومانی ساخته شده است ،سختی جنس پیستون ونیز سطح فوق صیقلی آن باعث می شود که جک هیدرولیکی به ندرت دچار روغن ریزی شود،لوازم عایق بندی آن از شرکت CFW آلمان می باشد ،این جکها کمترین استهلاک را دارند.

پاوریونیت

   پاور یونیت،نیروی محرکه آسانسور است ،در تولید پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای ساخت کشور ایتالیا استفاده می شود ، دو برند ELMO و SB موتورهای بسیار با کیفیتی هستند که بسته به ظرفیت بالا و یا کم آسانسور از آنها استفاده می شود ،این موتورها در درون روغن مخزن پاوریونیت غوطه ور هستند که علاوه بر طول عمر بالا صدای خیلی کمی تولید میکنند.ضمنا برای آلودگی صوتی کمتر و عملکرد بهتر از پمپ اسکرو و سایلنسر نیز استفاده می شود.

 

      سیستم های هیدرولیک حتما مجهز به شیر برقی هستند، بر روی  پاور یونیت یک دستگاه شیر برقی نصب می شود ، گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در تولید پاور یونیت از شیر برقی آلمانی بلین BLAIN استفاده میکند ، شیر بلین در مقابل خرابی و فرسایش بسار مقاوم است ، حرکت نرم اسانسور در زمان شروع و توقف به خاطر وجود شیر برقی بر روی سیستم می باشد.ضمنا روغن هیدرولیک توسط شیلنگهای بسیار قوی از پاور یونیت به جک هیدرولیکی منتقل می شود ،این شیلنگها دو لایه سیم هستند و فشار 250 بار را به راحتی تحمل می کنند.سیستم پرشر سوییچ بر روی پاور یونیت نصب می شود که از اور لود آسانسور جلوگیری میکند یعنی اگر بار بیش از ظرفیت بر روی آسانسور باشد مانع از حرکت آسانسور می شود و  زمانی که بار اضافه برداشته شود آسانسور دوباره شروع به حرکت می کند.

گرمکن روغن ( هیتر اویل )

درون مخزن پاور یونیت و داخل روغن هیدرولیک ، گرمکن روغن نصب می شود تا در فصول سرما دمای روغن را بطور یکنواخت مناسب حرکت پیستون جک  نگه دارد ومانع سفت شدن روغن هیدرولیک می شود.

سیستم خنک کننده

علاوه بر این برای مناطق گرمسیری و یا مکانهای تجاری پر تردد ،به منظور جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن ،سیستم کولینگ نصب می گردد ،این سیستم خنک کننده  روغن هیدرولیکی،دمای آن را  متعادل نگه می دارد.

شیلنگ و راپچرولو

    شیلنگ هیدرولیک ممکن است به علتهای مختلف از جمله فشار زیاد جک و یا فرسایش به خاطر استفاده طولانی مدت از سیستم آسانسور هیدرولیک دچار پارگی یا ترکیدگی شود ،برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین اسانسور در انتهای جک هیدرولیکی قطعه ای نصب میشود بنام راپچر ولو ، راپچر ولو مانع از خروج روغن هیدرولیکی از جک میگردد و باعث می شود کابین در یک نقطه ثابت بماند.سرویس کاران اسانسور که بصورت دوره ای و ماهانه اسانسور های هیدرولیک را بازرسی و سرکشی میکننند موظف هستند بازدید از شیلنگ هیدرولیک را هم جزء موارد ضروری قلم داد کنند و آن را مورد بررسی دقیق دهند ، و در صورت مشاهده هر گونه نشتی روغن از شیلنگ نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

    به علت اهمیت امنیت مصرف کنندگان و با توجه به این مسئله که سازه آسانسور فقط یک بار در ساختمان نصب می گردد،دقت،برنامه ریزی،طراحی،نقشه کشی و اندازه گیری،اجرا،نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک ،اهمیت فوق العاده ای دارد.امنیت اسانسور هیدرولیک نسبت  به انواع دیگر اسانسور مثل اسانسور کششی و یا اسانسور روم لس مثال زدنی است به همین علت گرایش به استفاده از اسانسور هیدرولیک در جامعه رو به افزایش است  ، این تمایل منحصر به پایتخت و کلان شهرهای اطراف نیست ،تمام مناطق ایران متقاضی نصب اسانسور هیدرولیک هستند .بنابرین حوضه فعالیت ما تمام شهرهای ایران می باشد و با اعزام تیم های تخصصی به نقاط مختلف ایران نصب اسانسور هیدرولیک را با شایستگی انجام می دهیم.

     بعد از اینکه بر اساس بازدیدهای فنی اندازه ها و دیگر مشخصات آسانسور معین شد ، برای ساخت کابین و جک و کاراسلینگ اقدام می شود.دیگر لوازم و قطعات نیز خریداری می گردد. بسته به شرایط ساختمان ، انتقال جک و کابین و کاراسلینگ به درون چاه صورت میگیرد . در هر حالت باید این انتقال طوری باشد که نه به آهن کشی و ریل صدمه ای وارد شود، و نه به کابین و جک و کاراسلینگ آسیبی وارد شود.آسانسور هیدرولیک ساختاری دارد که مونتاژ وراه اندازی آن در عین سادگی باید با دقت و وسواس زیاد صورت گیرد،چرا که اگردر زمان نصب و مونتاژ دقت  لازم صورت نگیرد و با حوصله قطعات ولوازم و تابلو فرمان نصب و راه اندازی نشود،هر چند به خاطر سرعت عمل ، پروژه سریع آماده شده است ، اما این عدم دقت در زمان استفاده از آسانسور خود را نشان میدهد و منجر به خرابی و ایرادات مستمر می گردد.

      مورد دیگری که ممکن است در دراز مدت بر عملکرد آسانسور هیدرولیکی تاثیر منفی بگذارد کیفیت بد و ضعیف قطعات و لوازم آسانسور خریداری شده است . مشتریان قبل از خرید آسانسور هیدرولیکی،از فروشنده درخواست لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی می کنند ، بالا و یا پایین بودن قیمت آسانسور هیدرولیک بطور مستقیم به کیفیت آن ربط دارد .اگر مشتری به خاطر قدرت خرید پایین اصرار به خرید آسانسور هیدرولیکی ضعیف کند،باید منتظر مشکلات بعدی آن هم باشد.قطعا هزینه ای که بابت خرید یک سیستم هیدرولیکی خوب صرفه جویی شده است،باید به خاطر تعمیرات مداوم پرداخت شود.

     در تمام جوامع بشری تمرکز روی این مسئله وجود دارد که چگونه می شود خطر و ریسک مرگ را از زندگی و کار انسانها کم کرد.یا اینکه چطور از ابزارها ، وسایل و امکانات رفاهی اطراف خود استفاده کنیم که خطری متوجه ما نشود . همیشه نوآوریهایی در همه جنبه های زندگی بشری بوجود می آید،وسایل و امکانات مورد استفاده انسانها بهینه می شوند و حتی اختراعات تکمیلی در یک وسیله خاص صورت میگیرد تا هم استفاده از آن راحت تر شود ،هم مقرون به صرفه تر شود و هم خطرات جانبی آن کمتر یا به حداقل و حتی به صفر برسد.یکی از این وسایل رفاهی انسان که شامل توضیح فوق می شود ، آسانسور هیدرولیک می باشد.

    آسانسور هیدرولیک در ساختمانهایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم ،یکی از بهترین انتخابهاست.

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست.

انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که اسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

نگارش:گروه فنی و مهندسی هیدرو فراز پارس

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیک

    آسانسور هیدرولیک در ساختمانهایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم ،یکی از بهترین انتخابهاست.

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست.

انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که اسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

نگارش:گروه فنی و مهندسی هیدرو فراز پارس

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیک

    آسانسور هیدرولیک در ساختمانهایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم ،یکی از بهترین انتخابهاست.

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست.

انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که اسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

نگارش:گروه فنی و مهندسی هیدرو فراز پارس

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیک

    آسانسور هیدرولیک در ساختمانهایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم ،یکی از بهترین انتخابهاست.

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست.

انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که اسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

نگارش:گروه فنی و مهندسی هیدرو فراز پارس

 

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیک

در بسیاری از ساختمانها خلأ وجود آسانسورهای باربر بسیار محسوس است.

در اینگونه بناها معمولاً به علت ملاحظات زیربنا تنها به تأمین آسانسورهای مسافربر بسنده می گردد، حال آنکه آسانسورهای مسافربر با توجه به تزئینات، ظرفیت، ابعاد ورودی و ارتفاع کابین و موارد فنی و ایمنی جهت جابجایی بار و اثاثیه منزل مناسب نیستند. پنلهای کابری مناسب و تزئینات مقاوم در برابر خط و خش به آسانسورهای باربر امکان حمل بار را به راحتی فراهم می نمایند.

آسانسور باربری دارای مزیت هایی مانند ایمنی بالا، قدرت ساختاری بالا، دوام، عرض زیاد درب ، و غیره.

مهم نیست که در کارخانه، مرکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای و غیره، آسانسور بار همیشه شما را با خدمات پایدار و عالی با احساس مسئولیت و تکنولوژی کامل، فراهم می کند.

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز با دو سیستم زیر و بصورت هیدرولیک بالابر های خود را ارائه مینماید :

1- جک کنار

2-جک مستقیم مرکزی

 

.مشخصات متنوعی از ظرفیت بارگیری نیز در سطح جهان بالاست. آسانسور بار انتخاب ایده آل برای کارخانه های بزرگ، انبار، فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها، مراکز خرید و غیره میباشد .

  • در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است

    روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند

 

حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی:

    همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و آن‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسورها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن‌ها نسبت به نوع کششی قدرت‌مندتر هستند. از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود. بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود. از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود. در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند. همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است.

    این روزها آسانسورهای هیدرولیکی به طرز چشمگیری در ساختمانهای مسکونی و تجاری نصب میشوند، به آسانسورهای هیدرولیکی در اصطلاح عامیانه آسانسور جکی نیز اطلاق می شود از محاسن آسانسورهای هیدرولیک می توان به موارد زیر را ذکر کرد :

نیاز به فضای کم و چاله آسانسور کوچک

-1افزایش ایمنی و کاهش خطر سقوط کابین به دلیل استفاده از جک

2- برخورداری از حرکت یکنواحت و بدون صدا

3- توقف ملایم‌تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

4- حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش

5- طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک

6- افزایش ایمنی برای نصب و سرویس به وسیله حذف یا کاهش قطعات دوار

7- افزایش ایمنی و پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به وسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه‌ور در مخزن پاوریونیت

8- کاهش گرمای محیط موتورخانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

9- امکان حذف گاورنر (سرعت شمار) در سیستم‌های جک مستقیم با استفاده از مکانیزم Rupture Valve برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

10- امکان تنظیم سرعت تا 1 متر بر ثانیه به وسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه‌تر و ایمن‌تر از آسانسورهای کششی 3VF است.

11- امکان افزایش فضای کابین و کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

12- کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات قطعات

13- افزایش ضریب ایمنی در برابر خطرات آتش‌سوزی و زلزله به علت سهولت دسترسی به موتورخانه در پایین و امکان خروج اضطراری از کابین

14- دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

15- استفاده از فضاهای بدون استفاده با کمترین محدودیت ممکن

    با توجه به محاسن مطرح شده از آسانسورهای هیدرولیکی می توان به طور قابل توجهی در فضاهای کوچک ، ساختمانهای فاقد آسا نسور ، ساختمانهای ساخته شده که در آن فضایی جهت نصب آسانسور مد نظر قرار نگرفته است ، فضای بین پله ها ، نمای ساختمانها، بهره برد . ساختمانهای بالا عموما مسکونی هستند و انسانها در آن زندگی می کنند به همین دلیل هرگونه تخریب و تغییر در معماری ساختمان بسیار سخت خواهد بود.

 

     اگر مهندسین ساختمان از اول طراحی، آسانسور هیدرولیکی را در نظر داشته باشند مشکلات کناری کمتری در زمان نصب و یا طراحی آسانسور پدیدار می شود.اطلاعاتی نظیر نوع کاربری آسانسور،اندازه چاه آسانسور،مشخص کردن محل تابلو فرمان و پاوریونت ، ظرفیت و سرعت آسانسور،نوع درب طبقات و کابین،محاسبه دفعات استفاده آسانسور،فاصله طبقات،فاصله سقف کابین تا زیر سقف ساختمان،اندازه پیت و یا عمق چاک آسانسور،و در آخر آیا محدودیتی با کندن چاه برای مستقر کردن جک وجود دارد یا نه؟

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در راستای احترام به حقوق مشتریان ،در درجه اول امنیت مصرف کنندگان و در درجه دوم کیفیت خوب محصول عرضه شده  به مشتریان عزیز را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار داده است . بنابراین در تولید آسانسور هیدرولیکی بهترین قطعات و لوازم را استفاده می کند،باهم قسمتهای مهم یک آسانسور هیدرولیکی را مرور میکنیم.

جک کروم استیل رومانی

    جک هیدرولیکی تولید ما از بهترین نوع سیلندر و پیستون ساخت کشور رومانی ساخته شده است ،سختی جنس پیستون ونیز سطح فوق صیقلی آن باعث می شود که جک هیدرولیکی به ندرت دچار روغن ریزی شود،لوازم عایق بندی آن از شرکت CFW آلمان می باشد ،این جکها کمترین استهلاک را دارند.

پاوریونیت

   پاور یونیت،نیروی محرکه آسانسور است ،در تولید پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای ساخت کشور ایتالیا استفاده می شود ، دو برند ELMO و SB موتورهای بسیار با کیفیتی هستند که بسته به ظرفیت بالا و یا کم آسانسور از آنها استفاده می شود ،این موتورها در درون روغن مخزن پاوریونیت غوطه ور هستند که علاوه بر طول عمر بالا صدای خیلی کمی تولید میکنند.ضمنا برای آلودگی صوتی کمتر و عملکرد بهتر از پمپ اسکرو و سایلنسر نیز استفاده می شود.

 

      سیستم های هیدرولیک حتما مجهز به شیر برقی هستند، بر روی  پاور یونیت یک دستگاه شیر برقی نصب می شود ، گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در تولید پاور یونیت از شیر برقی آلمانی بلین BLAIN استفاده میکند ، شیر بلین در مقابل خرابی و فرسایش بسار مقاوم است ، حرکت نرم اسانسور در زمان شروع و توقف به خاطر وجود شیر برقی بر روی سیستم می باشد.ضمنا روغن هیدرولیک توسط شیلنگهای بسیار قوی از پاور یونیت به جک هیدرولیکی منتقل می شود ،این شیلنگها دو لایه سیم هستند و فشار 250 بار را به راحتی تحمل می کنند.سیستم پرشر سوییچ بر روی پاور یونیت نصب می شود که از اور لود آسانسور جلوگیری میکند یعنی اگر بار بیش از ظرفیت بر روی آسانسور باشد مانع از حرکت آسانسور می شود و  زمانی که بار اضافه برداشته شود آسانسور دوباره شروع به حرکت می کند.

گرمکن روغن ( هیتر اویل )

درون مخزن پاور یونیت و داخل روغن هیدرولیک ، گرمکن روغن نصب می شود تا در فصول سرما دمای روغن را بطور یکنواخت مناسب حرکت پیستون جک  نگه دارد ومانع سفت شدن روغن هیدرولیک می شود.

سیستم خنک کننده

علاوه بر این برای مناطق گرمسیری و یا مکانهای تجاری پر تردد ،به منظور جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن ،سیستم کولینگ نصب می گردد ،این سیستم خنک کننده  روغن هیدرولیکی،دمای آن را  متعادل نگه می دارد.

شیلنگ و راپچرولو

    شیلنگ هیدرولیک ممکن است به علتهای مختلف از جمله فشار زیاد جک و یا فرسایش به خاطر استفاده طولانی مدت از سیستم آسانسور هیدرولیک دچار پارگی یا ترکیدگی شود ،برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین اسانسور در انتهای جک هیدرولیکی قطعه ای نصب میشود بنام راپچر ولو ، راپچر ولو مانع از خروج روغن هیدرولیکی از جک میگردد و باعث می شود کابین در یک نقطه ثابت بماند.سرویس کاران اسانسور که بصورت دوره ای و ماهانه اسانسور های هیدرولیک را بازرسی و سرکشی میکننند موظف هستند بازدید از شیلنگ هیدرولیک را هم جزء موارد ضروری قلم داد کنند و آن را مورد بررسی دقیق دهند ، و در صورت مشاهده هر گونه نشتی روغن از شیلنگ نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

    به علت اهمیت امنیت مصرف کنندگان و با توجه به این مسئله که سازه آسانسور فقط یک بار در ساختمان نصب می گردد،دقت،برنامه ریزی،طراحی،نقشه کشی و اندازه گیری،اجرا،نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک ،اهمیت فوق العاده ای دارد.امنیت اسانسور هیدرولیک نسبت  به انواع دیگر اسانسور مثل اسانسور کششی و یا اسانسور روم لس مثال زدنی است به همین علت گرایش به استفاده از اسانسور هیدرولیک در جامعه رو به افزایش است  ، این تمایل منحصر به پایتخت و کلان شهرهای اطراف نیست ،تمام مناطق ایران متقاضی نصب اسانسور هیدرولیک هستند .بنابرین حوضه فعالیت ما تمام شهرهای ایران می باشد و با اعزام تیم های تخصصی به نقاط مختلف ایران نصب اسانسور هیدرولیک را با شایستگی انجام می دهیم.

     بعد از اینکه بر اساس بازدیدهای فنی اندازه ها و دیگر مشخصات آسانسور معین شد ، برای ساخت کابین و جک و کاراسلینگ اقدام می شود.دیگر لوازم و قطعات نیز خریداری می گردد. بسته به شرایط ساختمان ، انتقال جک و کابین و کاراسلینگ به درون چاه صورت میگیرد . در هر حالت باید این انتقال طوری باشد که نه به آهن کشی و ریل صدمه ای وارد شود، و نه به کابین و جک و کاراسلینگ آسیبی وارد شود.آسانسور هیدرولیک ساختاری دارد که مونتاژ وراه اندازی آن در عین سادگی باید با دقت و وسواس زیاد صورت گیرد،چرا که اگردر زمان نصب و مونتاژ دقت  لازم صورت نگیرد و با حوصله قطعات ولوازم و تابلو فرمان نصب و راه اندازی نشود،هر چند به خاطر سرعت عمل ، پروژه سریع آماده شده است ، اما این عدم دقت در زمان استفاده از آسانسور خود را نشان میدهد و منجر به خرابی و ایرادات مستمر می گردد.

      مورد دیگری که ممکن است در دراز مدت بر عملکرد آسانسور هیدرولیکی تاثیر منفی بگذارد کیفیت بد و ضعیف قطعات و لوازم آسانسور خریداری شده است . مشتریان قبل از خرید آسانسور هیدرولیکی،از فروشنده درخواست لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی می کنند ، بالا و یا پایین بودن قیمت آسانسور هیدرولیک بطور مستقیم به کیفیت آن ربط دارد .اگر مشتری به خاطر قدرت خرید پایین اصرار به خرید آسانسور هیدرولیکی ضعیف کند،باید منتظر مشکلات بعدی آن هم باشد.قطعا هزینه ای که بابت خرید یک سیستم هیدرولیکی خوب صرفه جویی شده است،باید به خاطر تعمیرات مداوم پرداخت شود.

     در تمام جوامع بشری تمرکز روی این مسئله وجود دارد که چگونه می شود خطر و ریسک مرگ را از زندگی و کار انسانها کم کرد.یا اینکه چطور از ابزارها ، وسایل و امکانات رفاهی اطراف خود استفاده کنیم که خطری متوجه ما نشود . همیشه نوآوریهایی در همه جنبه های زندگی بشری بوجود می آید،وسایل و امکانات مورد استفاده انسانها بهینه می شوند و حتی اختراعات تکمیلی در یک وسیله خاص صورت میگیرد تا هم استفاده از آن راحت تر شود ،هم مقرون به صرفه تر شود و هم خطرات جانبی آن کمتر یا به حداقل و حتی به صفر برسد.یکی از این وسایل رفاهی انسان که شامل توضیح فوق می شود ، آسانسور هیدرولیک می باشد.

    آسانسور هیدرولیک در ساختمانهایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم ،یکی از بهترین انتخابهاست.

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست.

انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که اسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

نگارش:گروه فنی و مهندسی هیدرو فراز پارس

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیکدر بسیاری از ساختمانها خلأ وجود آسانسورهای باربر بسیار محسوس است.

در اینگونه بناها معمولاً به علت ملاحظات زیربنا تنها به تأمین آسانسورهای مسافربر بسنده می گردد، حال آنکه آسانسورهای مسافربر با توجه به تزئینات، ظرفیت، ابعاد ورودی و ارتفاع کابین و موارد فنی و ایمنی جهت جابجایی بار و اثاثیه منزل مناسب نیستند. پنلهای کابری مناسب و تزئینات مقاوم در برابر خط و خش به آسانسورهای باربر امکان حمل بار را به راحتی فراهم می نمایند.

آسانسور باربری دارای مزیت هایی مانند ایمنی بالا، قدرت ساختاری بالا، دوام، عرض زیاد درب ، و غیره.

مهم نیست که در کارخانه، مرکز خرید، فروشگاه های زنجیره ای و غیره، آسانسور بار همیشه شما را با خدمات پایدار و عالی با احساس مسئولیت و تکنولوژی کامل، فراهم می کند.

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز با دو سیستم زیر و بصورت هیدرولیک بالابر های خود را ارائه مینماید :

1- جک کنار

2-جک مستقیم مرکزی

 

.مشخصات متنوعی از ظرفیت بارگیری نیز در سطح جهان بالاست. آسانسور بار انتخاب ایده آل برای کارخانه های بزرگ، انبار، فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها، مراکز خرید و غیره میباشد .

  • در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است

    روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند

 

حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود.

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیکی:

    همانگونه که اشاره شد، نصب آسانسورهای هیدرولیکی هزینه‌ی کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارد و آن‌ها فضای کمتری را درون ساختمان اشغال می‌کنند. همچنین این‌گونه از آسانسورها در جابه‌جایی بارهای سنگین، از عملکرد بهتری برخوردار هستند چرا که آن‌ها نسبت به نوع کششی قدرت‌مندتر هستند. از طرف دیگر، یکی از معایب اصلی آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت پایین آن‌هاست. همچنین کارایی روغن به عنوان مایع هیدرولیک با تغییر دما می‌تواند دچار تغییر شود. بنابراین همیشه به سیستم کنترل نیاز است. این‌گونه آسانسورها سیستمی با حرارت بالا هستند. روغن ممکن است زیر آسانسور درون زمین نشت کند و باعث آلودگی آب زیر زمین شود. از جهت دیگر، این‌گونه از آسانسورها انرژی بیشتری را نسبت به آسانسورهای کششی مصرف می‌کنند. پمپ فشار روغن آن‌‌ها در خلاف جهت جاذبه و به سمت بالا عمل می‌کند اما این انرژی زمانی که به ارتفاع اولیه‌ی خود باز می‌گردد، از دست می‌رود. در مقابل باید توجه داشت که آسانسورهای کششی هزینه‌ی نصب بیشتری را می‌طلبد. همچنین این‌گونه از آسانسورها نگهداری سخت‌تری نسبت به نوع هیدرولیکی دارند. همانگونه که در سطور بالا خواندید، استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان‌های کم ارتفاع به دلیل هزینه‌ی نصب کم و نگهداری آسان، فضای اشغالی کمتر و همچنین آزادی در طراحی زیباتر انتخاب مناسبی است. از این رو در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که دارای ساختمان‌های کم‌ارتفاع زیادی هستند، این‌گونه از آسانسورها استفاده‌ی بسیار بالایی دارد. همچنین امنیت، این‌گونه از آسانسورها آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده ‌است.

    این روزها آسانسورهای هیدرولیکی به طرز چشمگیری در ساختمانهای مسکونی و تجاری نصب میشوند، به آسانسورهای هیدرولیکی در اصطلاح عامیانه آسانسور جکی نیز اطلاق می شود از محاسن آسانسورهای هیدرولیک می توان به موارد زیر را ذکر کرد :

نیاز به فضای کم و چاله آسانسور کوچک

-1افزایش ایمنی و کاهش خطر سقوط کابین به دلیل استفاده از جک

2- برخورداری از حرکت یکنواحت و بدون صدا

3- توقف ملایم‌تر و هم تراز شدن بهتر کابین در طبقات

4- حرکت رو به پایین کابین با کمک نیروی ثقل و موتور خاموش

5- طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک

6- افزایش ایمنی برای نصب و سرویس به وسیله حذف یا کاهش قطعات دوار

7- افزایش ایمنی و پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به وسیله قرار دادن الکتروموتور غوطه‌ور در مخزن پاوریونیت

8- کاهش گرمای محیط موتورخانه از طریق خنک شدن الکتروموتور توسط روغن

9- امکان حذف گاورنر (سرعت شمار) در سیستم‌های جک مستقیم با استفاده از مکانیزم Rupture Valve برای فعال کردن سیستم ایمنی ترمز اضطراری

10- امکان تنظیم سرعت تا 1 متر بر ثانیه به وسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه‌تر و ایمن‌تر از آسانسورهای کششی 3VF است.

11- امکان افزایش فضای کابین و کاهش هزینه سازه چاه آسانسور

12- کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات قطعات

13- افزایش ضریب ایمنی در برابر خطرات آتش‌سوزی و زلزله به علت سهولت دسترسی به موتورخانه در پایین و امکان خروج اضطراری از کابین

14- دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در مواقع اضطراری

15- استفاده از فضاهای بدون استفاده با کمترین محدودیت ممکن

    با توجه به محاسن مطرح شده از آسانسورهای هیدرولیکی می توان به طور قابل توجهی در فضاهای کوچک ، ساختمانهای فاقد آسا نسور ، ساختمانهای ساخته شده که در آن فضایی جهت نصب آسانسور مد نظر قرار نگرفته است ، فضای بین پله ها ، نمای ساختمانها، بهره برد . ساختمانهای بالا عموما مسکونی هستند و انسانها در آن زندگی می کنند به همین دلیل هرگونه تخریب و تغییر در معماری ساختمان بسیار سخت خواهد بود.

 

     اگر مهندسین ساختمان از اول طراحی، آسانسور هیدرولیکی را در نظر داشته باشند مشکلات کناری کمتری در زمان نصب و یا طراحی آسانسور پدیدار می شود.اطلاعاتی نظیر نوع کاربری آسانسور،اندازه چاه آسانسور،مشخص کردن محل تابلو فرمان و پاوریونت ، ظرفیت و سرعت آسانسور،نوع درب طبقات و کابین،محاسبه دفعات استفاده آسانسور،فاصله طبقات،فاصله سقف کابین تا زیر سقف ساختمان،اندازه پیت و یا عمق چاک آسانسور،و در آخر آیا محدودیتی با کندن چاه برای مستقر کردن جک وجود دارد یا نه؟

گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در راستای احترام به حقوق مشتریان ،در درجه اول امنیت مصرف کنندگان و در درجه دوم کیفیت خوب محصول عرضه شده  به مشتریان عزیز را سرلوحه فعالیت صنفی خود قرار داده است . بنابراین در تولید آسانسور هیدرولیکی بهترین قطعات و لوازم را استفاده می کند،باهم قسمتهای مهم یک آسانسور هیدرولیکی را مرور میکنیم.

جک کروم استیل رومانی

    جک هیدرولیکی تولید ما از بهترین نوع سیلندر و پیستون ساخت کشور رومانی ساخته شده است ،سختی جنس پیستون ونیز سطح فوق صیقلی آن باعث می شود که جک هیدرولیکی به ندرت دچار روغن ریزی شود،لوازم عایق بندی آن از شرکت CFW آلمان می باشد ،این جکها کمترین استهلاک را دارند.

پاوریونیت

   پاور یونیت،نیروی محرکه آسانسور است ،در تولید پاوریونیت آسانسور هیدرولیکی از موتورهای ساخت کشور ایتالیا استفاده می شود ، دو برند ELMO و SB موتورهای بسیار با کیفیتی هستند که بسته به ظرفیت بالا و یا کم آسانسور از آنها استفاده می شود ،این موتورها در درون روغن مخزن پاوریونیت غوطه ور هستند که علاوه بر طول عمر بالا صدای خیلی کمی تولید میکنند.ضمنا برای آلودگی صوتی کمتر و عملکرد بهتر از پمپ اسکرو و سایلنسر نیز استفاده می شود.

 

      سیستم های هیدرولیک حتما مجهز به شیر برقی هستند، بر روی  پاور یونیت یک دستگاه شیر برقی نصب می شود ، گروه فنی مهندسی هیدرو فراز در تولید پاور یونیت از شیر برقی آلمانی بلین BLAIN استفاده میکند ، شیر بلین در مقابل خرابی و فرسایش بسار مقاوم است ، حرکت نرم اسانسور در زمان شروع و توقف به خاطر وجود شیر برقی بر روی سیستم می باشد.ضمنا روغن هیدرولیک توسط شیلنگهای بسیار قوی از پاور یونیت به جک هیدرولیکی منتقل می شود ،این شیلنگها دو لایه سیم هستند و فشار 250 بار را به راحتی تحمل می کنند.سیستم پرشر سوییچ بر روی پاور یونیت نصب می شود که از اور لود آسانسور جلوگیری میکند یعنی اگر بار بیش از ظرفیت بر روی آسانسور باشد مانع از حرکت آسانسور می شود و  زمانی که بار اضافه برداشته شود آسانسور دوباره شروع به حرکت می کند.

گرمکن روغن ( هیتر اویل )

درون مخزن پاور یونیت و داخل روغن هیدرولیک ، گرمکن روغن نصب می شود تا در فصول سرما دمای روغن را بطور یکنواخت مناسب حرکت پیستون جک  نگه دارد ومانع سفت شدن روغن هیدرولیک می شود.

سیستم خنک کننده

علاوه بر این برای مناطق گرمسیری و یا مکانهای تجاری پر تردد ،به منظور جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن ،سیستم کولینگ نصب می گردد ،این سیستم خنک کننده  روغن هیدرولیکی،دمای آن را  متعادل نگه می دارد.

شیلنگ و راپچرولو

    شیلنگ هیدرولیک ممکن است به علتهای مختلف از جمله فشار زیاد جک و یا فرسایش به خاطر استفاده طولانی مدت از سیستم آسانسور هیدرولیک دچار پارگی یا ترکیدگی شود ،برای جلوگیری از سقوط ناگهانی کابین اسانسور در انتهای جک هیدرولیکی قطعه ای نصب میشود بنام راپچر ولو ، راپچر ولو مانع از خروج روغن هیدرولیکی از جک میگردد و باعث می شود کابین در یک نقطه ثابت بماند.سرویس کاران اسانسور که بصورت دوره ای و ماهانه اسانسور های هیدرولیک را بازرسی و سرکشی میکننند موظف هستند بازدید از شیلنگ هیدرولیک را هم جزء موارد ضروری قلم داد کنند و آن را مورد بررسی دقیق دهند ، و در صورت مشاهده هر گونه نشتی روغن از شیلنگ نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

    به علت اهمیت امنیت مصرف کنندگان و با توجه به این مسئله که سازه آسانسور فقط یک بار در ساختمان نصب می گردد،دقت،برنامه ریزی،طراحی،نقشه کشی و اندازه گیری،اجرا،نصب و راه اندازی آسانسور هیدرولیک ،اهمیت فوق العاده ای دارد.امنیت اسانسور هیدرولیک نسبت  به انواع دیگر اسانسور مثل اسانسور کششی و یا اسانسور روم لس مثال زدنی است به همین علت گرایش به استفاده از اسانسور هیدرولیک در جامعه رو به افزایش است  ، این تمایل منحصر به پایتخت و کلان شهرهای اطراف نیست ،تمام مناطق ایران متقاضی نصب اسانسور هیدرولیک هستند .بنابرین حوضه فعالیت ما تمام شهرهای ایران می باشد و با اعزام تیم های تخصصی به نقاط مختلف ایران نصب اسانسور هیدرولیک را با شایستگی انجام می دهیم.

     بعد از اینکه بر اساس بازدیدهای فنی اندازه ها و دیگر مشخصات آسانسور معین شد ، برای ساخت کابین و جک و کاراسلینگ اقدام می شود.دیگر لوازم و قطعات نیز خریداری می گردد. بسته به شرایط ساختمان ، انتقال جک و کابین و کاراسلینگ به درون چاه صورت میگیرد . در هر حالت باید این انتقال طوری باشد که نه به آهن کشی و ریل صدمه ای وارد شود، و نه به کابین و جک و کاراسلینگ آسیبی وارد شود.آسانسور هیدرولیک ساختاری دارد که مونتاژ وراه اندازی آن در عین سادگی باید با دقت و وسواس زیاد صورت گیرد،چرا که اگردر زمان نصب و مونتاژ دقت  لازم صورت نگیرد و با حوصله قطعات ولوازم و تابلو فرمان نصب و راه اندازی نشود،هر چند به خاطر سرعت عمل ، پروژه سریع آماده شده است ، اما این عدم دقت در زمان استفاده از آسانسور خود را نشان میدهد و منجر به خرابی و ایرادات مستمر می گردد.

      مورد دیگری که ممکن است در دراز مدت بر عملکرد آسانسور هیدرولیکی تاثیر منفی بگذارد کیفیت بد و ضعیف قطعات و لوازم آسانسور خریداری شده است . مشتریان قبل از خرید آسانسور هیدرولیکی،از فروشنده درخواست لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی می کنند ، بالا و یا پایین بودن قیمت آسانسور هیدرولیک بطور مستقیم به کیفیت آن ربط دارد .اگر مشتری به خاطر قدرت خرید پایین اصرار به خرید آسانسور هیدرولیکی ضعیف کند،باید منتظر مشکلات بعدی آن هم باشد.قطعا هزینه ای که بابت خرید یک سیستم هیدرولیکی خوب صرفه جویی شده است،باید به خاطر تعمیرات مداوم پرداخت شود.

     در تمام جوامع بشری تمرکز روی این مسئله وجود دارد که چگونه می شود خطر و ریسک مرگ را از زندگی و کار انسانها کم کرد.یا اینکه چطور از ابزارها ، وسایل و امکانات رفاهی اطراف خود استفاده کنیم که خطری متوجه ما نشود . همیشه نوآوریهایی در همه جنبه های زندگی بشری بوجود می آید،وسایل و امکانات مورد استفاده انسانها بهینه می شوند و حتی اختراعات تکمیلی در یک وسیله خاص صورت میگیرد تا هم استفاده از آن راحت تر شود ،هم مقرون به صرفه تر شود و هم خطرات جانبی آن کمتر یا به حداقل و حتی به صفر برسد.یکی از این وسایل رفاهی انسان که شامل توضیح فوق می شود ، آسانسور هیدرولیک می باشد.

    آسانسور هیدرولیک در ساختمانهایی که امکان احداث موتورخانه ندارند و یا ساختمانهایی با کورس حرکتی کم ،یکی از بهترین انتخابهاست.

آسانسور هیدرولیکی در تا کورس حرکت 30متر و با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانیه قابل اجراست.

انتقال تعداد نفرات بالا و یا حمل بار سنگین از وظایفی است که اسانسور هیدرولیک به راحتی از عهده انجام آن بر می آید.

نگارش:گروه فنی و مهندسی هیدرو فراز پارس

هیدرو فراز پارس مجری آسانسور و بالابرهای هیدرولیک


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
  • user22 []
    0 Like disLike 0
    از آسانسور باربر برای جابه جایی نفرات میشه استفاده کرد؟
  • user23 []
    0 Like disLike 0
    بسیار ممنون کار بی نقص وبا کیفیت شما
  • user24 []
    0 Like disLike 0
    آسانسورباربر یا همون بالابر برای جابه جایی تا 200 کیلو چقدر میشه هزینش؟
  • user25 []
    0 Like disLike 0
    باسلام من یک بالابر میخواستم برای وزن 200کیلو برای منزل میشه استفاده کرد اگر براش کابین در نظر بگیرید؟
  • user48 []
    0 Like disLike 0
    شما غذابر هم کار میکنید؟
  • user60 []
    0 Like disLike 0
    سلام اگه برای بالابر کابین در نظر گرفته شه میشه از لحاظ ایمنی برای حمل نفر ازش استفاده کرد
  • user69 []
    0 Like disLike 0
    بالابر هیدرولیک برای 3 متر با موتور چینی چند درمیاد؟
  • user91 []
    0 Like disLike 0
    سلام آسانسوراتون موتورش ایتالیایی هست یا چینی ؟
درج یک یادداشت :
5 + 5 = ?

مقالات و مطالب