قفل درب آسانسور

قفل یک وسیله ی الکترو مکانیکی است که در هر طبقه در کنار درب لولایی کار گذاشته میشود. وظیفه ی آن

قفل کردن درب لولایی زمانی که اسانسور در طبقه ی دیگری است می باشد. نقش قفل در آسانسور بسیار مهم است زیرا اگر قفل کار نکند باعث باز شدن درب و سقوط افراد می شود..

نتیجه تصویری برای قفل درب آسانسور

تاریخچه قفل درب آسانسور باز می گردد به حدود یکصد و پنجاه سال قبل، سالهای 1864 الی 1887 که طی این سالها "درب آسانسور" از حالت باز و بسته شدن توسط اپراتور مستقر در کابین، به سسیستم اولیه دربهای اتوماتیک تغییر پیدا کرد و برای باز کردن دربها در زمان سرویس و مواقع اضطراری، اولین کلیدهای قفل درب آسانسور  در این سالها ساخته شد.

قفل دارای یک بازو ( در سمت داخل چاه) ، ضامن ، زبانه ، و همچنین دو میکروسوئیچ می باشد ، اولین میکروسوئیچ که مگنت های آن روی چارچوب قابل رویت است با بسته شدن درب عمل می کند.

بطوری که به هنگام بسته شدن درب طبقه توسط پلاتینی که روی درب نصب شده است ، مگنت پل شده و مدار برق فرمان آسانسور را متصل میکند . میکروسوئیچ دیگر با ضامن قفل کار می کند .

هنگامی که کابین به تراز طبقه می رسد و متوقف می شود ، کمان درب توسط تابلو فرمان آسانسور فاقد برق می گردد. در این مواقع کمان توسط جک(روغنی) خود کع تحت فشار است ، تحت تاثیر قرار گرفته و باز می شود و ضربه ای به اهرم قفل وارد می نماید. اهرم باعث آزاد شدن ضامن و زبانه قفل گردیده و در نتیجه درب لولایی آسانسور برای باز شدن آزاد می گردد.

همزمان میکروسوئیچ ضامن که جزء مدار سری استپ است نیز عمل کرده  جریان برق فرمان آسانسور را از مدار خارج می کند.

برای باز کردن قفل های جدید نیز از  "کلید سه گوش استفاده می شود.

 


تصاویر این صفحه
تنظیمات